Vilniaus  Vladislavo  Sirokomlės  gimnazija  
















































E-dienynas

Parama 1,2%

Veikla
print page

Search...


Paieškos rezultatai: «»

    Puslapiai:



      Grįžti


      Atsiprašome, pagal Jūsų užklausą nieko nerasta!



      Grįžti

      Projektai 2015-2016 mokslo metais

      9c klasės matematikos ir IT projektas „Erdviniai kūnai aplink mūsų“

      Gegužės 17 d. 9c klasės mokiniai (matematikos mokytoja Ivona Jančevska) pristatė projektą „Erdviniai kūnai aplink mūsų“. Projekto tikslai: sisteminti žinias ir gilinti suvokimą apie erdvines figūras, įgytas žinias taikyti atliekant kūrybines užduotis. Skatinti mokinių kūrybiškumą ir bendradarbiavimą, formuoti darbo komandoje įgūdžius. Projektas turėjo kelias dalis. Mokiniai dirbo grupėse. Mokiniai pristatė kūrybinius darbus, demonstravo skaidres apie erdvinius kūnus, jų ypatumus, bei jų realų pritaikymą gyvenime. Paruošė erdvinių figūrų modelius. Kiekviena grupė paruošė taip pat plakatą apie vieną išrinktą erdvinę figūrą. Dar kita projekto dalis buvo gaminimas erdvinių figūrų Origami technologija. Su įvairių Origami metodų pagalba galima lengvai lavinti vaizduotę, loginį mąstymą, intelektą ir išradingumą. Mes sukūrėme erdvinius kūnus naudojant modulinę Origami. Mokiniai išmoko kurti Sonobe modulius, iš kurių paskui sukūrė vieną erdvinės figūros modelį. Mokiniai patys darė nuotraukas Vilniuje ir kituose miestuose kur galima buvo pastebėti erdvines figūras (pvz. pastatus ir kt). Iš padarytų nuotraukų buvo sukurtas plakatas. Devintokai apžvelgė visą pasaulį ir pristatė labai įdomius darbus apie erdvinius kūnus architektūroje, pradedant nuo piramidžių Senoviniame Egipte ir baigiant šiuolaikiniais statiniais, gamtoje ir supančiame mūs pasaulyje. Mokiniai pastebėjo, jog aplink esanti erdvė turtinga ne tik plokštumos figūrų (daugiakampių, skritulių, apskritimų ir kt.), bet ir puikių erdvinių kūnų (piramidžių, gretasienių , kūgių, rutulių ir kt.) gausa, jog erdvinių kūnų įvairovė sukuria harmoniją gamtoje, senojoje ir šiuolaikinėje architektūroje.

      Projekto „Kaip tapti geru piliečiu“ pristatymas

            Balandžio 27 d. 6a klasės  mokiniai (mokytoja S. Žurovič) per anglų kalbos pamoką pristatė projekto „Kaip tapti geru piliečiu“ darbo vaisius. Po diskusijos apie pilietiškumo formas, mokiniai aptarė, kokiomis kultūrinėmis ir dvasinėmis vertybėmis reikia vadovautis savo gyvenime kad taptum tikru piliečiu, apsvarstė galimybes pagerinti savo elgesį. Pritaikius šiuos kriterijus, jie išrinko mėnesio prezidentą juo tapo Edvin Palčevskij) ir pristatė savo idėjas apie tikrąjį pilietį.

      Noriu pažinti Vilnių

            Taip pavadino 7c kl. I grupės mokiniai lietuvių kalbos projektą (lietuvių kalbos mokytoja Ina Jurgelienė). 6 klasėje mokiniai domėjosi įvairiais paminklais, o šįmet buvo nuspręsta patiems vesti pamokas įvairiose Vilniaus erdvėse. Pirmąją pamoką Tuskulėnų rimties parke vedė Maksimilianas, Šimonas ir Mykolas (gruodžio 4 d.). Nors oras buvo žvarbokas, visus sušildė nuoširdus berniukų noras kuo daugiau papasakoti, ką sužinojo patys rinkdami medžiagą: ir apie kolumbariumą, ir apie parko istoriją ir apie tai, kas čia buvo senais laikais. Atšilus orams, balandžio 29 dieną, Ieva su Darina pakvietė prie Televizijos bokšto. Antenų parke Darina papasakojo bokšto pastatymo istoriją, kaip bokštas yra virtęs didžiausiu krepšiu, Kalėdų egle, ant jo buvo pakabinta didžiausia vėliava ir ilgiausia tautinė juosta. Ieva dar kartą priminė Sausio 13-osios įvykius, nuvedė prie skulptūros „Aukojimas“ ir koplytstulpių, pastatytų žuvusiems atminti. Mokiniai apžiūrėjo Sausio 13-osios nuotraukų ekspoziciją. Tai tik dvi dalys. Bus dar daugiau pamokų įvairiose Vilniaus erdvėse.

      Projektas „Renginys, į kurį norėčiau pakviesti draugą“

            Kovo 3 dieną 10d klasės I grupės mokiniai (lietuvių kalbos mokytoja Ina Jurgelienė) savo klasės draugams ir kitos grupės mokytojai Birutei Šaknaitytei pristatė projektą „Renginys, į kurį norėčiau pakviesti draugą“. Ernesto Kacilovič iniciatyva pradėtas projektas sudomino visą grupę. Projekto tikslas – įdomiai ir informatyviai pristatyti renginį ir sudominti kuo daugiau bendraklasių. Albertas ir Miroslavas pristatė apklausos rezultatus. Apklausę 56 dešimtų klasių mokinius, sužinojo, kad įdomiausia ir gausiausiai lankoma yra tradicinė Kaziuko mugė, kasmet rengiama švenčiant šv. Kazimiero dieną. Apie šį renginį pasakojo ir Edvinas. Bendraklasius sudomino Kalėdinis bėgimas, kviečiantis aktyviai švęsti (Gretos energingas kvietimas), LKL žvaigždžių dienos, pristatytos Arturo, Lietuvos jaunimo dienos, kviečiančios dalintis su kitais savo tikėjimo džiaugsmu, kartu liudyti Jėzų (Karolinos surinkta medžiaga), Jūros šventė, dvelkianti vasara ir poilsiu (Paulinos ir Jano spalvingas pristatymas). Įdomu buvo klausytis kvietimo pažinti kitokį pasaulį – tolimąją Japoniją (Dorota ir Gabrielia) ir animaciją (Ernestas). Smagu, kai esame kartu, kai akys žiba noru pažinti ir dalintis!

      Projekto „Misija – žmogiškumas“ antras etapas

            Pasibaigė 2015 m. gruodžio 5 d. prasidėjusio Respublikinio bendrojo lavinimo tautinių mažumų mokyklų 9-10 klasių lietuvių kalbos projekto „Misija – žmogiškumas“ antras etapas. Projekto uždaviniai: ugdyti aktyvią, tyrinėjančią, kūrybingą, bendrųjų krikščioniškų vertybių pamatus įgijusią asmenybę, pasidalinti idėjomis, kaip kūrybiškai, šiuolaikiškai ir originaliai ugdyti jaunuosius skaitytojus. Projekte dalyvauja Vilniaus Vladislavo Sirokomlės vidurinė mokykla (projekto iniciatorė vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Mažena Zapolskaja), Vilniaus „Santaros“ gimnazija (atsakinga vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Asta Stankevičienė), Vilniaus r. Kalvelių Stanislavo Moniuškos gimnazija (atsakingos vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Vera Berniukevič ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Alicija Gulbicka), Vilniaus r. Šumsko pagrindinė mokykla (atsakingas vyresnysis lietuvių kalbos mokytojas Artūras Paragys), Vilniaus r. Sudervės Marijano Zdziechovskio pagrindinė mokykla (atsakinga lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Vita Burzdžiuvienė). Visų projekte dalyvaujančių mokyklų mokiniai, skaitydami ir analizuodami Juozo Apučio, Bitės Vilimaitės ir Icchoko Mero kūrinius, atskleidė moralines vertybes, vėliau, stebėdami pasaulį pro fotoaparato objektyvo stiklą, ieškojo žmogiškumo miesto gatvėse, mokyklos kabinetuose, savo namuose bei parengė nuotraukų parodas. Mūsų mokyklos projekte dalyvaujanti 9c klasės mokinių komanda (Eleonora Maslovska, Alicija Maslovska, Blanka Šimanska, Liucija Šiurpickaja, Marcin Griškevič, Daniel Zaranka, Miroslava Pažusinskaitė, Karolina Žilinska, Robert Polonski, Mark Sivicki, Dariuš Vygonovski) parengė parodą, kurią pavadino „Būti žmogumi – ištiesti ranką“. „Būti žmogumi ir sudėtinga, ir labai paprasta. Tereikia nebūti įsižiūrėjusiam vien į save. Reikia pastebėti šalia esantį ir nebijoti jam ištiesti rankos: paguosti draugą, gavusį blogą įvertinimą, padėti užlipti laiptais senutei ar padėti atsikelti parkritusiam, apdovanoti šiluma ir meile vaiką ar tiesiog būti šalia, apkabinti, mokėti išklausyti. Būti žmogumi – tai būti atviram, jautriam, atsakingam sau ir kitiems“, – teigia 9c klasės mokiniai. „Kalvelių Stanislavo Moniuškos gimnazijos mokiniai parengė nuotraukų parodą tema „Sėkime gerumą kitiems“, siekdami atkreipti visuomenės dėmesį į žmogiškųjų vertybių svarbą gyvenime. Mokiniai ieškojo juos supančioje aplinkoje vertybių atspindžių: pagarbos, gerumo, meilės, tiesos, dėkingumo. Kunigas ir lyderystės mokytojas Rytis Gurkšnys yra sakęs: „Sėkime gerumą kitiems. Meilės vaisiai visada paliečia ir mūsų gyvenimus“, – pasidžiaugė Kalvelių Stanislavo Moniuškos gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Alicija Gulbicka. Šumsko pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytojas Artūras Paragys dalijasi: ,,Rengiantis antrajam etapui buvo padaryta nemažai kadrų, įamžinančių gerąsias žmogaus savybes: atjautą, draugiškumą, supratimą, pagalbą, rūpestį, tvarkingumą, atsakomybę. Vyriausių mokyklos mokinių kūrybos liepsnelė persimetė ir į jaunesniųjų vaikų būrį. Grupelėmis ir kiekvienas individualiai ieškojo ir fiksavo žmogiškumo apraiškas įvairiose vietose: mokykloje, miestelyje, miške, parke. Taip atsirado paroda ,,Esu Žmogus tarp žmonių“. Verta paminėti, kad dalyvavimas tokio pobūdžio projektuose suteikia nemažai teigiamų emocijų, padeda atitrūkti nuo rutinos bei įžvelgti gėrį paprastuose dalykuose“. Vilniaus „Santaros“ gimnazijos projekte dalyvaujantys mokiniai ir lietuvių kalbos mokytoja Asta Stankevičienė džiaugiasi, kad jų paroda „Gyvenimą semiame rieškučiom pilnom“ susilaukė daugybės gražių atsiliepimų: „Nuotraukos – savotiškas tiltas tarp to, kas buvo ir kas yra. Ir tai, kas buvo, šildys net po daugel metų“ (lietuvių kalbos mokytoja A. Žukauskienė). „Smagu, kad vyksta toks projektas mokykloje. Žmogiškumas – amžina vertybė, kurią turime ugdytis ir puoselėti“ (lietuvių kalbos mokytoja R. Matukonienė); „Nuotraukos žavi nuoširdumu, puikiai atspindi temą, žavi jaunatviškas entuziazmas ir meilė gyvenimui“ (lietuvių kalbos mokytoja V. Danusaitė). Džiaugiamės, kad mokiniai aktyviai dalyvauja projekte, bendrauja, bendradarbiauja. Šiuo metu vyksta trečias projekto etapas. Projekto pristatymas ir apibendrinimas vyks kovo 15 d. mūsų mokykloje. Nekantraujame susipažinti su visais projekto dalyviais ir tikimės gražios šventės.

      Ilgalaikio šalies projekto pristatymas Rusų dramos teatre

            Š. m. sausio 19 d. Lietuvos rusų dramos teatre įvyko ilgalaikio šalies projekto „Atviros kultūriniam paveldui asmenybės ugdymas daugiakultūrinėje visuomenėje per rusų literatūrą ir jos sąsajas su Lietuvos kultūra“ pristatymas. Projektas gyvena jau 10 metų. Šiemet jame dalyvavo Kauno, Klaipėdos, Nemėžio ir Vilniaus mokyklos lietuvių, rusų, lenkų ir baltarusių dėstomąja kalba bei Romų visuomenės centras. Projekto iniciatorė ir koordinatorė – Naujininkų vidurinės mokyklos ir Žvėryno gimnazijos rusų kalbos mokytoja ekspertė Irena Vološina. Režisieriai – Valerij Matiuchov ir Igoris Abramovičius. Mūsų mokyklos atstovai jau antrą kartą buvo pakviesti dalyvauti pristatymo spektaklyje. Šį kartą jis buvo skirtas didžiojo rusų poeto Sergiejaus Jesenino 120-osioms gimimo ir 90-osioms mirties metinėms pažymėti. Spektaklio pavadinimas „Jeseninas ir jo epocha“. Jis atliekamas rusų kalba. Skambėjo ir kelios lietuviškos dainos. Šiemet šiame nuostabiame renginyje dalyvavo jau 6 mūsų mokyklos mokiniai: du šokėjai ir keturi dainininkai. 12b kl. mokinys Norbert Andžej Gulbinovič, 11c kl. mokinė Dominika Vincel ir du 10c kl. mokiniai Justyna Ana Novogrodska ir Silvestr Minovič atliko puikų romansą S. Jesenino žodžiais „Klevas“ («Клён»), o 12a kl. mokinys Pavel Sinkevič ir mūsų mokyklos absolventė, jo sesuo, Katažina Sinkevič nuostabiai šoko argentinos tango. Pasirodymui dainininkams padėjo pasiruošti mokyklos dainų ir šokio ansamblio „Vilenkos“ choro vadovė Janina Labul ir rusų kalbos mokytoja metodininkė Halina Untanienė, šokį mokiniai paruošė savarankiškai. Tačiau didžiausių plojimų iš žiūrovų ir projekto rengėjų nusipelnė tą vakarą mūsų mokyklos 12b kl. mokinys Tomaš Orlovski, kuris netikėtai tapo vienu iš svarbiausių žmonių spektaklio metu – garso režisieriaus padėjėju, kuris buvo atsakingas už mikrofonus scenoje. Be jo kruopštaus ir atsakingo darbo nė vienas dainininkas negalėtų atlikti savo kūrinio. Mokiniai didžiavosi savimi turėdami puikią galimybę pasirodyti Lietuvos rusų dramos teatro scenoje ir garbingai atstovauti mūsų mokyklai šalies projekte.  

      Vienos pamokos projektas „Aš – pasakų kūrėjas” («Я – сказочник»)

            Gruodžio 10 dieną 6a klasėje (mokytoja H. Untanienė) vyko vienos pamokos projektas „Aš – pasakų kūrėjas” («Я – сказочник»). Šio projekto tikslai buvo šie: sudominti vaikus rusų liaudies pasakomis bei išmokti kurti pasakas patiems. Iki to mokiniai skaitė rusų liaudies pasaką „Pagrandukas“ («Колобок»), aptarinėjo, kaip prasideda ir baigiasi liaudies pasakos, kokių stebuklingų daiktų, skaičių ir veikėjų būna pasakose, kūrė pasakų pradžias ir pabaigas. Pamokos-projekto metu mokiniai pristatinėjo savo pačių sukurtas pasakas ir iliustracijas joms. Pamoka jiems labai patiko, vaikai išrinko įdomiausią pasaką. Pasakų tekstai ir iliustracijos papuošė kabineto sienas ir suteikė daug malonumo jų skaitytojams.

      Projektas „Kaip atsikratyti silpnybių, trūkumų ir ydų?“ («Как избавиться от слабостей, недостатков и пороков?»)

            Gruodžio 2-4 dienomis 12a klasėje (mokytoja H. Untanienė) vyko trijų pamokų rusų kalbos projektas „Kaip atsikratyti silpnybių, trūkumų ir ydų“ («Как избавиться от слабостей, недостатков и пороков?»). Projektas buvo integruotas su krikščioniškųjų vertybių ugdymu. Jo tikslai: 1 etape (pamokoje) – išsiaiškinti ir suvokti, kas tai yra „silpnybės“, „trūkumai“ ir „ydos“; 2 etape (pamokoje) – išsiaiškinti, kokį vaidmenį silpnybės, trūkumai ir ydos vaidina žmogaus gyvenime ir prieiti prie išvados, ar derėtų su jomis kovoti; jei „taip“, tai kam ir kodėl tai reikėtų daryti; ar visas jas žmogus pajėgia nugalėti savyje; sužinoti, kaip įvairūs žmonės kovoja su savo silpnybėmis, trūkumais ir ydomis; 3 etape (pamokoje) – rasti būdų nugalėti savo silpnybes, trūkumus ir ydas. Galutinis šio projekto produktas buvo mokinių rašiniai tema „Kaip aš kovoju su savo silpnybėmis, trūkumais ir ydomis“ («Как я борюсь со своими слабостями, недостатками и пороками»). Klasės stendą per šias tris pamokas puošė mokinių atlikti klasės ir namų darbai rusų kalba šiomis temomis: „Mūsų silpnybės, trūkumai ir ydos – mūsų rankose“ («Наши слабости, недостатки и пороки – в наших руках»), „Patarlės ir priežodžiai apie žmogaus silpnybes, trūkumus ir ydas“ («Пословицы и поговорки о человеческих слабостях, недостатках и пороках»), „Žymių žmonių pasisakymai apie silpnybes, trūkumus ir ydas“ («Афоризмы знаменитых людей о слабостях, недостатках и пороках»). Gruodžio 9 d. per pamoką buvo aptartas šis projektas, jo aktualumas mokiniams, projekto sėkmės ir nesėkmės, pabaigoje mokiniai atsakė į pateiktos jiems anketos klausimus apie projektą ir pateikė savo pasiūlymų mokiniams ir mokytojai.  

      Projekto „Skaitome Agniešką Stelmašyk“ dalis

            Lapkričio 9 dieną mokykloje buvo organizuota neeilinė šventė. Į mūsų mokyklą (Klubo „Guzik“ kvietimu“) atvyko populiarių knygų vaikams ir paaugliams autorė iš Lenkijos Agnieška Stelmašyk bei Leidyklos „Zielona sowa” leidybos direktorė Agnieška Sobich. Šventėje taip pat dalyvavo žinomas lietuvių vertėjas, žurnalistas, publicistas Kazimierz Uściła (Kazys Uscila).
            Salėje, kurioje susirinko mūsų svečiai, mokyklos administracija bei mokiniai ir jų globėjai, atvykę iš kitų mokyklų, buvo paskelbti literatūrinio konkurso „MLF – Mažybinės Literatūros Formos“ rezultatai. Klubo „Guzik“ atstovai kartu su ponia Agnieška Stelmašyk įteikė diplomus konkurso laureatams iš 1-ojo apdovanojimų bloko. Lietuvos polonistų sąjūdžio atstovė ponia Danuta Šejnicka įteikė apdovanojimus II konkurso bloko nugalėtojams.
            Laureatais, kuriuos išrinko komisija (Agnieška Stelmašyk ir Klubo „Guzik“ nariai), tapo: I vieta: Aneta Komoliubio, Dorota Sokolovska II vieta: Norbert Gajevski bei Kamila Stanilko III vieta: Rafal Marcinkievič, Damian Chmielevski ir Justyna Jančevska. Pagyrimas įteiktas Arianai Chavigny de Lachevrotiere, Izabelai Joannai Taškūnaitei bei Patrycjai Ustinovič. Šventėje taip pat buvo įteikti konkurso „Auksinės rožės 2015“ apdovanojimai. Šių metų nominacijos buvo suskirstytos į tris kategorijas: geriausiu metų autoriumi pripažinta buvo Agnieška Stelmašyk, metų inspiratorius - Agnieška Sobich, o leidykla „Zielona Sowa“ gavo apdovanojimą kategorijoje „metų leidėjas“. Šventę papuošė spalvingas mokyklos ansamblio „Wilenka“ pasirodymas. Prieš renginį galima buvo įsigyti autorės knygų, kurias pardavinėjo internetinė parduotuvė Gigantus.lt, remianti projektą „Skaitome Agniešką Stelmašyk“. Galima buvo nusipirkti knygų iš tokių skaitytojams žinomų serijų kaip „Kroniki Archeo” bei „Kto mnie przytuli?”. Buvo pristatyta nemažai naujienų, o tarp jų - „Klub poszukiwaczy przygód” ir „Biuro Śledcze. Tomuś Orkiszek i partnerzy” serijos. Visi skaitytojai turėjo galimybę gauti autorės autografą. Renginio pabaigoje įvyko spaudos konferencija. Mokiniai galėjo užduoti klausimus autorei, Agnieškai Sobich bei vertėjui Kaziui Uscilai. Daug klausimų vaikai uždavė apie naujausią „Kroniki Archeo“ dalį, kurios įvykiai vyksta Vilniuje. Jau netrukus pono Uscilos dėka pirmąją serijos dalį (o galbūt ir kitas) galės perskaityti ir lietuviai. Nuoširdžiai dėkojame mūsų mokyklos administracijai, visiems mokytojams ir mokiniams, kurie dalyvauja Klubo „Guzik“ iniciatyvose. Ypač dėkojame mokytojoms Danutai Korkus ir Marynai Taraškevič.
       

      Projektas „Tikrosios ir tariamosios vertybės“

            Jau kelerius metus vykdome projektą „Tikrosios ir tariamosios vertybės («Истинные и ложные ценности»)“. Mokiniai pasirenka vieną iš krikščioniškųjų ar dvasiškųjų vertybių, renkasi medžiagą apie ją, gamina sienlaikraštį. Vėliau pristato jį klasės draugams. Sienlaikraščiai iškabinami rusų kalbos stende IV-ame aukšte. Lapkričio 4 d. per pamoką 10c klasėje įvyko tarpinis projekto „Tikrosios ir tariamosios vertybės («Истинные и ложные ценности»)“ pristatymas. Mokinė Barbara Chatinovska pristatė sienlaikraštį tema „Teisingumas“ («Справедливость») ir kalbėjo apie teisingumą, apie tai, kaip jį suprasdavo žmonės įvairiais laikais, ir apie tai, kodėl ir kaip jo siekia žmonės šiandien. Po to Diana Kvakšys pristatė savo sienlaikraštį tema „Gailestingumas“ («Милосердие»). Mokinė pasakojo apie gailestingumo apraiškas mūsų visuomenėje. Galiausiai Greta Aliaševič pristatė sienlaikraštį tema „Pagarba vyresniems“ («Уважение к старшим»). Ji kalbėjo apie tai, kaip ir kodėl reikėtų gerbti vyresnius, kiek nedaug tereikia, kad jie jaustųsi saugus, mylimi ir gerbiami. Po kiekvieno sienlaikraščio pristatymo aptarinėjome mergaičių darbus bei jų keliamų klausimų svarbą su visais klasės mokiniais. Vėliau kiekvienas tų laikraščių vienas po kito papuošdavo rusų kalbos stendą IV-ame aukšte. Mokiniams labai patinka šis darbas, tad tęsime jį ir toliau.  Fotoalbumas

      Projekto apie Mykolą Kleopą Oginskį dalis – ekskursija po Rietavą ir Plungę

            Spalio 21 dieną 6, 8 ir 9 klasių mokiniai kartu su mokytojomis Danuta Korkus ir Maryna Taraškevič bei gidu Andžejumi Pileckiu išvyko į ekskursiją po Rietavą Ir Plungę. Tai buvo jų projekto apie Mykolą Kleopą Oginskį dalis. Gidas padėjo mums sukaupti ir pagilinti mūsų jau turimas žinias apie miestus, pro kuriuos važiavome. Pagaliau atvykome i Rietavą, kur sutiko mus pono Paleckio geras pažįstamas, Rietavo Oginskių kultūros istorijos muziejaus direktorius Vytautas Rutkauskas. Jis aprodė ir papasakojo mums apie Oginskių turtus ir nuosavybę arba apie tai, kas iš jų liko. Turėjome galimybę apžiūrėti muzikos mokyklą, kurioje ir yra muziejus, kitus pastatus bei atstatytą rūmų fragmentą. Kaip tik Rietave gyveno paskutinysis iš Oginskių – Bogdanas, kuris neturėjo vaikų. Sovietų laikais dvaras buvo sunaikintas, o aplinka užstatyta charakteringais tiems laikams statiniais. Sena išvaizda išliko bent iš dalies, prie to labai prisidėjo būtent ponas Rutkauskas, kuris į muziejų įdėjo visą savo sielą ir meilę. Praleidę laiką Rietave, mes netrukus įsėdome į autobusą, kad pasiektume Plungę. Plungėje, muziejuje veikiančiame dvare, kuris praeityje priklausė Bogdano Oginskio broliui Mykolui Oginskiui, viskas atrodė labai skirtingai. Rūmai buvo ten visiškai atkurti – išorė remiantis fotografijomis bei dokumentais, vidus – pagal tų laikų madą. Svečiai turėjo apsiauti ant batų specialią apsaugą tam, kad nesugadintų grindų. Vietinė gidė įdomiai pasakojo, o muziejuje galima buvo ne tik klausytis, bet ir apžiūrėti daug eksponatų iš praeitų epochų. Ekskursija buvo įdomi, išsiskirianti iš daugelio kitų. Tikimės, kad tai ne paskutinė tokia išvyka ir mums pavyks suorganizuoti jų daugiau!  

      Devintokų projektas „Ką aš žinau apie savo vardą?“

            Devintokai (9a II grupė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Marija Česonienė) per spalio dvi savaites turėjo parengti projektą „Ką aš žinau apie savo vardą?“. Projekto tikslas buvo ne tik nurodyti vardo kilmę, reikšmę, šventas ar ne. Reikėjo surasti ir pristatyti keletą įdomių, žymių kultūros žmonių tokiu pat vardu, šalių ar valstijų tokiu pat pavadinimu (pvz., Pietų ir Šiaurės Karolina) ir pan. Sunkiausi uždaviniai ir buvo integruoti kitus mokomuosius dalykus ir atskleisti savo individualiuosius gebėjimus. Devintokams pavyko puikiai. O savo gražia patirtimi pasidalijo su draugais: lapkričio 5 d. pristatė jaunesniems draugams - 8c (mokytojos I. Jurgelienės grupei), lapkričio 9 d. bendraamžiams - 9a klasės kitai grupei (mokytoja N. Kozlovskaja), o lapkričio 12 d. mažiesiems draugams – 6b klasės mokytojos M. Česonienės grupei. Visiems buvo smagu – įvairiau, įdomiau ir daugiau neįkainojamos patirties. 

      Projektas „Literatūros kontekstai“

            Lapkričio pirmomis dienomis prasidėjo projektas „Literatūros kontekstai“ (dalyvauja 11a, 11b klasių pogrupių mokiniai ir vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Mažena Zapolskaja). Projekto uždaviniai: 1) analizuojant įvairių stilių ir žanrų meno (literatūros, tapybos, teatro, kino, fotografijos) kūrinius bei lankantis bažnyčiose, muziejuose, teatruose, galerijose įgyti platų literatūrinį ir kultūrinį akiratį, lavinti meninį skonį; 2) atliekant įvairius kūrybinius darbus, mokytis tolerancijos, bendrauti ir bendradarbiauti, vertinti ir įsivertinti; 3) remiantis kūrinių idėjų ir pozicijų įvairove, formuoti krikščioniškųjų vertybių nuostatas; 4) ugdyti kūrybinį ir kritinį mąstymą, plėtoti savarankiško literatūros tyrimo gebėjimus. Mokiniai jau įveikė dvi projekto pakopas: Lietuvos nacionaliniame dramos teatre žiūrėjo ir pamokoje aptarė režisieriaus P. Ignatavičiaus spektaklį „Hamletas mirė. Gravitacijos nėra” (spalio 24 d.) ir dalyvavo edukacinėje ekskursijoje „Renesanso ir Baroko pėdsakais Vilniuje” (lapkričio 3 d.). Spektaklio pagrindinė mintis – žmogaus vertybių griūtis: „kas atsitinka, kai nelieka Hamleto – prasmės ieškotojo, kai nebelieka meilės tarp artimiausių žmonių, kai pasitenkinama vienintele didžiausia šiuolaikine prasme: būti čia ir dabar, šią akimirką” (rež. P.Ignatavičius). Džiaugiuosi, kad (nors spektaklio problematika sudėtinga) mokinius spektaklis sužavėjo ir kad galėjome nusifotografuoti teatro scenoje. Dalyvaudami edukacinėje ekskursijoje „Renesanso ir Baroko pėdsakais Vilniuje”, mokiniai apibendrino informaciją apie Renesanso ir Baroko žmogaus pasaulėžiūrą, meno ypatybes, Lietuvai ir Vilniui nusipelniusius to meto žmones, atskleidė skirtingų epochų asmenybių ir jų veiklos sąsajas, grožėjosi barokinių bažnyčių vidaus prabanga, rafinuotumu, puošnumu (mokiniai teigė, kad tokios prabangos tikslas – sukrėsti, sujaudinti žiūrovą, sukelti ekstazę, pažadinti stebėtojo religingumą, dvasingumą, mistinius išgyvenimus). Lankėmės šv. Petro ir Pauliaus bažnyčioje (11a klasės mokinės Agata Paškovska ir Ivetta Ignatavičiūtė pasakojo apie M.K.Paco asmenybę ir veiklą), Bernardinų istoriniame-architektūriniame ansamblyje (gidė įdomiai pasakojo apie bernardinų atsiradimą, bažnyčios istoriją, leidomės į bažnyčios požemius, varpinės bokšto sraigtiniais laiptais lipome ant bažnyčios stogo, grožėjomės įspūdinga Vilniaus panorama), šv. arkangelo Mykolo bažnyčioje (Bažnytinio paveldo muziejuje) (mokiniai pasakojo apie šv. Ignaco Lojolos asmenybę, jėzuitų atvykimas į Lietuvą, Sapiegų giminę, apžiūrėjo tautodailės parodą „Rūpintojėlis“), Vilniaus universitete bei šv. Jonų bažnyčioje (mokiniai pasakojo apie K.Sirvydo ir M.K.Sarbievijaus asmenybes). Nors mokiniai pavargo (turėjome daug vaikščioti), tačiau teigė, kad ekskursija pavyko, nes buvo labai turininga, naudinga, o be to, jie džiaugėsi, kad galėjo geriau pažinti savo gimtąjį miestą, ir didžiavosi, kad tai savitas ir analogų pasaulyje neturintis barokinis miestas. Fotoalbumas

      Tarptautinis projektas „Lietuva ir Lenkija vaikų akimis“

            4b klasės mokiniai kartu su Lenkijos Respublikos Neviešosios integracinės pagrindinės mokyklos Mysiadlo miestelyje ketvirtokais dalyvauja Tarptautiniame projekte „Lietuva ir Lenkija vaikų akimis“. Projektas prasidėjo praeitais metais nuo vaikų susirašinėjimo, o šiemet spalio 12-16 dienomis ketvirtokai iš Lenkijos svečiavosi Vilniuje. Savaitė prabėgo kaip pasakoje, taip projekto dalyviai apibūdino savo bendrus užsiėmimus. Labiausiai patiko 4 b klasės mokiniams ir jų svečiams netradicinės pamokos, kurių metu svečiai iš Lenkijos mokėsi lietuvių kalbos, pasivaikščiojimas po Vilniaus senamiestį, kur gidais buvo patys mokiniai, bendri žaidimai stadione. Mokiniai lankėsi Trakuose, kur pažino karaimų virtuvę, dalyvavo edukacinėje pamokoje, kepė kibinus.
      Gražų ketvirtadienio, spalio 15 d., rytą visi projekto dalyviai susiruošė į senąsias Rasų kapines. Parodė ne tik savo patriotiškumą, bet ir tvarkė kapus. Toks darbas vaikams labai patiko, dirbo draugiškai, uoliai, už tai iš Alicijos Klimaševskos, kuri yra Socialinių reikalų komiteto dėl Senųjų Rasų kapinių prezidentė, gavo saldžias vaišes. Po pietų išvyko į edukacinį užsiėmimą Bareikiškėse, kurio kulminacija buvo bendras laužas, žaidimai. Kadangi svečiai atvyko viešuoju transportu, buvo reikalinga ir tėvų pagalba. Tai jie visur lydėjo vaikus. Savaitė prabėgo labai greitai. Laikas atsisveikinti, o tai jau sunkiau, nes mokiniai per tą laiką labai susidraugavo. Vaikus džiugino tai, kad liko pakviesti į svečius į Lenkiją. Kvietimą noriai ir su malonumu priėmė. Fotoalbumas

      Tarptautinis projektas „Šv. Jonas Paulius II ir šv. Faustina – Dievo gailestingumo pavyzdžiai“

            Tarptautinis mainų projektas, kuriame dalyvauja mūsų mokykla, Krokuvos Jono Pauliaus II gimnazija ir pagrindinė mokykla nr. 24, tęsiasi jau 14 metų. Spalio 5-9 dienomis jaunimas iš Lenkijos eilinį kartą viešėjo Lietuvoje ir mūsų mokinių šeimose. Šiais metais svečiai aplankė ne tik dabartinę Lietuvos sostinę, bet ir ankstesnes – Kernavę ir Trakus bei mūsų mokyklos globėjo namą Bareikiškėse. Besiruošdami šių metų susitikimui, šių trijų mokyklų 4-10 klasių mokiniai kaupė medžiagą bendram projektui „Šv. Jonas Paulius II ir šv. Faustina – Dievo gailestingumo pavyzdžiai“. Ekskursijos po Vilnių metu projekto dalyviai aplankė vietas, susijusias su šv. Faustina ir meldėsi prie paveikslo „Jėzau, pasitikiu Tavimi“ Dieviškojo gailestingumo bažnyčioje. Projekto apibendrinimo metu mūsų mokiniai ir svečiai pristatė skaidres, atspindinčias šv. Jono Pauliaus II ir šv. Faustinos gyvenimą bei lankytas vietas Krokuvoje ir Vilniuje. Viso projekto metu buvo akcentuojamos šių šventųjų teigtos vertybės, kuriomis gali vadovautis šiuolaikinis jaunimas. Projekto organizatoriai nuoširdžiai dėkoja mokiniams ir jų tėvams už globą ir svetingumą. Fotoalbumas

      Projekto „Churches of Vilnius“ galutinio III etapo pristatymas 

            Spalio 22 d. mūsų mokykloje vyko projekto „Churches of Vilnius” galutinis III etapas. Projektas vyko anglų kalba. Šio projekto pagrindinis tikslas buvo gilinti supratimą apie kultūros paveldo išsaugojimo svarbą ir skatinti jos aktyvesnį dalyvavimą paveldo pažinimo ir puoselėjimo procese. Projekte dalyvavo: Kamil Rud 10b, Justyna Jančevskaja, Darius Salėtis ir Sabina Kliukovskytė 10d, Šimanskij Artur, Marjan Volodko ir Albert Milevskij 11a, Dominika Dekevičiūtė, Konrad Čeglik ir Daniel Daukševič 11b, Sebastian Molis, Daniel Rynkevič ir Karolina Vysockytė 10c, Agnieška Osipovič ir Katažina Mielech12b, bei Gabriela Višnevska 12a. Mokiniai išbandė gido profesiją. Sužinojo daugybę naujų faktų iš Lietuvos istorijos bei pasidalino savo žiniomis su kitais mokyklos moksleiviais. Pristatymo pabaigoje visi klausytojai dalyvavo viktorinoje, apie Vilniaus bažnyčias, tie kurie atsakė teisingai į pateiktus klausimus, gavo mažas dovanėles. Visiems projekto dalyviams buvo įteikti padėkos raštai bei saldžios dovanėlės. Visi moksleiviai, o kartu ir projekto vadovės Svetlana Žurovič bei Ana Šliachtovič gavo naujos, įdomios patirties, kurią mielai pritaikys tolimesniuose darbuose. Fotoalbumas    



      Trečių klasių mokinių projektas „Arčiau Vladislavo Sirokomlės” 

            Trečiokai Vladislavo Sirokomlės muziejuje
      Kasmet mūsų mokiniai mini mokyklos globėjo Vladislavo Sirokomlės gimimo metines. Jau tapo gera tradicija šia proga organizuoti išvyką į Vladislavo Sirokomlės muziejų Bareikiškėse. Rugsėjo 23 dieną poeto gimtinę aplankė 3 klasių mokiniai su klasės auklėtojomis. Muziejuje apie Vl. Sirokomlę pasakojo Vilniaus krašto poetas Juzef Šostakovski. Trečiokai susipažino su Vladislavo Sirokomlės biografija ir kūryba, aplankė muziejų ekspozicijas, matė poeto asmeninius daiktus bei turėjo progą pajusti ypatingą dvarelio aurą. Taip pat mokiniai dalyvavo edukaciniame užsiėmime ,„Žaislų pynimas iš šiaudų“, kurio metu buvo supažindinami su pynimo priemonėmis, šiaudelių paruošimu ir pynimo būdais. Vaikai noriai ėmėsi liaudiško meno ir paprastas šiaudas virto žaislu. Mokiniai pagamino šiaudines lėles. Trečiokai pagilino žinias apie mokyklos globėją ir į mokyklą grįžo pilni puikių įspūdžių.  Fotoalbumas
             Paroda poetui Vladislavui Sirokomlei atminti
      Pažintis su mūsų mokyklos globėju tęsiasi. Šį kartą mokiniai susidomėjo poeto kūryba; skaitė eilėraščių ištraukas ir jas analizavo. Vyko dailyraščio konkursas, kurio metu vaikai turėjo dailiai nurašyti po vieną Vl. Sirokomlės eilėraštį. Trečiokai labai noriai įsitraukė į veiklą. Mokyklos stendas pasipuošė mokinių darbeliais – gražiausiomis iliustracijomis ir dailiausiais rašto darbais. Taigi visi norintys, turi galimybę susipažinti su Vladislavo Sirokomlės kūryba. Šią puikią galimybę mums suteikė trečiokai. Jų dėka mūsų mokyklos antrame aukšte vyksta 3 klasių darbų paroda „Arčiau Vladislavo Sirokomlės”, skirta poetui atminti. Kviečiame apsilankyti!   Fotoalbumas    



      Respublikinis knygų skaitymo skatinimo iniciatyvų projektas „Knygų PELĖDA 2015“  

            Projekto dalyviai: 5-ų klasių mokiniai. Organizatoriai: lietuvių kalbos mokytojos V. Navelskienė, N. Kozlovskaja.
      Projekto tikslas: populiarinti skaitymą, kaip vieną iš aktyviai ir kūrybiškai visuomenei būtinų bruožų, panaudojant naujas vaikų ir jaunimo literatūros pažinimo formas.
      Projekto uždaviniai:
      • atskleisti pagrindines žmogiškąsias vertybes;
      • skatinti kūrybišką kultūros bei krikščioniškųjų vertybių suvokimą;
      • skatinti mokinius plačiau domėtis literatūra;
      • skatinti ir ugdyti mokinių kūrybiškumą, originalumą;
      • ugdyti ir puoselėti meninio žodžio suvokimą;
      • ugdyti gebėjimą kurti, atradimų ir interpretacijos džiaugsmą;
      • skatinti lyderystės plėtros mokykloje iniciatyvumą;
      • ugdyti mokinių ir mokytojų bendradarbiavimo įgūdžius.
             Spalio 21 d. lietuvių kalbos mokytojos V. Navelskienė ir N. Kozlovskaja sukvietė knygų skaitymo skatinimo projekto „Knygų PELĖDA“ I etapo „Pasakų karalijoje“ dalyvius. Kiekvienai penktai klasei atstovavo šeši moksleiviai, kurie buvo atrinkti į šį etapą pagal mokytojų iškeltus kriterijus. Ataskaitinį projekto renginį sudarė dvi dalys: pirmoje dalyviai atliko teksto suvokimo užduotis, antroje – atsakė į proto mūšio klausimus. Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad I etapo nugalėtojais tapo 5a klasės mokiniai, antrą vietą užėmė 5c klasės atstovai, o trečią iškovojo 5b klasės moksleiviai. Sveikiname visus I etapo prizininkus! Iki susitikimo II etape. Fotoalbumas                                                                                          



      Tarptautinis projektas „#[B]log_In“  

            Projekto pristatymas: Rugpjūčio 10-17 dienomis 20 moksleivių iš Lietuvos bei Lenkijos, lydimi keturių vadovų, dalyvavo projekte „#[B]log_In“, kurį finansavo Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondas, YMCA Poland ir YWCA-YMCA Lithuania. Per 8 buvimo dienas Tarptautiniame Jaunimo Integravimosi Centre „Pilica“ Kurnedze, jaunimas dalinosi patirtimi, susijusia su socialine žiniasklaida, blogingu ir jaunimo iniciatyvomis. Projekto tikslai - tai visų pirma kūrybingumo lavinimas, jaunimo integracija tarpusavyje, naujų susidomėjimų žadinimas bei neformalus ugdymas. Viena pagrindinių projekto temų yra blogingas, todėl jaunimas sukūrė savo blogą bei puslapį Facebooke. Labiausiai patikusi jaunimo iniciatyva, kurią suorganizavo projekto dalyviai, buvo orientacinis žaidimas „Jogailos pėdomis“ Sulejovo miestelyje. Savaitės eigoje taip pat netrūko linksmybių. Pralaužti kultūrinius barjerus padėjo įvairūs žaidimai ir užsiėmimai. Labiausiai jaunimui patiko tradicinių valgių vakaras, kai lenkų grupė gamino šaltibarščius ir žemaičių blynus, o lietuvių grupė – pierogi. Įspūdį paliko plaukimas baidarėmis ir maudynės Pilicos upėje. Mūsų mokyklos jaunimas labai džiaugiasi, kad galėjo dalyvauti tokiame projekte, kuris suteikė jiems galimybę turiningai praleisti laiką. Dalyviai tikisi, kad prezentacija sudomino moksleivius jaunimo iniciatyvomis ir padrąsins suorganizuoti daugiau renginių ir akcijų mokykloje.
             Rugsėjo 10 dieną mūsų mokykloje vyko tarptautinio projekto „[B]log_In“ pristatymas. Konrad Čeglik (11b), Daniel Daukševič (11b), Dominika Vasilevska (11c), Roland Okinčic (11c) ir Dariuš Burinskis (12a), dalyvavę projekte, perteikė 9-11 klasių mokiniams savo įspūdžius bei papasakojo apie projekto eigą bei tikslus. Projekto metu jais rūpinosi mokytoja Lucina Pidganiuk, kuri paaiškino, kaip kilo projekto idėja. Pristatymą paįvairino Dariaus muzikinis pasirodymas, žaidimai ir šokis, kurį projekto dalyviai išmokė moksleivius.  Fotoalbumas



      Grįžti
      © 2020 Biudžetinė įstaiga
      Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazija
      Įm. kodas 190001462
          Linkmenų g. 8, LT-09300 Vilnius, Lietuva
          Tel. +370 5 2751047
          El. paštas: rastine@sirokomles.vilnius.lm.lt