Vilniaus  Vladislavo  Sirokomlės  gimnazija  
















































E-dienynas

Parama 1,2%

Veikla
print page

Search...


Paieškos rezultatai: «»

    Puslapiai:



      Grįžti


      Atsiprašome, pagal Jūsų užklausą nieko nerasta!



      Grįžti

      Projektai 2017-2018 m.m.

      Tarptautinis projektas „Pašaukimas”

            Gegužės 25 dieną mūsų mokykloje įvyko pirmasis Tarptautinio projekto „Pašaukimas“ etapas, kuriame dalyvavo lenkų, lietuvių, rusų mokyklų mokiniai iš Vilniaus J. Tallat-Kelpšos konservatorijos, Vilniaus „Žaros“ gimnazijos, Vilniaus V. Kačialovo gimnazijos, Vilniaus Lazdynų mokyklos, Vilniaus V. Sirokomlės gimnazijos, Vilniaus r. Juodšilių Uršulės Leduchovskos gimnazijos, Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos bei Baltarusijos Gardino mokyklos licėjaus Nr. 1. Susitikime mokiniai iš kunigų ir seserų ėmė interviu apie pašaukimą, domėjosi, kas paskatino juos priimti tokį sprendimą gyvenime, taip pat pristatė savo oponentus ir interviu refleksiją. Tarp svečių buvo kun. dekanas prelatas Vaclav Volodkovič, kuris pasidalino savo pašaukimo istorija ir skatino jaunimą nebijoti sekti Kristų. Šventės metu dalyvius dainomis džiugino muzikos mokytoja Jolanta Dekevičienė ir 8 klasės mokinės. Renginio pabaigoje direktoriaus pavaduotoja ugdymui Regina Levicka įteikė padėkos raštus mokiniams ir katechetams, kurie padėjo dalyviams parengti interviu. Kitas projekto etapas – rekolekcijos, kurios vyks Trinapolio rekolekcijų namuose birželio 9-11 dienomis. Jas susirinkusiems ves t. Raimondas Jurolaitis. O finalinis projekto etapas – kelionė lėktuvu į Šiaurės Italiją: Venecija, Padova, Verona, Milanas.

      Tarptautinėje moksleivių mainų programoje „Who do we think we are”

            Kovo 5-12 dienomis Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazijos 10-12 klasių mokiniai Dorota Sokolovska, Karina Gžibovskaja, Fabiana Levon ir Rafal Michalkevič, lydimi anglų kalbos mokytojų Miroslavos Vartač-Varteckos ir Eduardo Ivinskio, dalyvavo tarptautinėje moksleivių mainų programoje „Who do we think we are”, finansuojamoje Europos Sąjungos projekto ,,Erasmus+” lėšomis. Moksleivius ir mokytojus Papenburge (Vokietijoje) svetingai priėmė BBS Papenburg mokyklos moksleiviai ir jų šeimos. Projekte „Who do we think we are” dalyvauja po vieną mokyklą iš Lietuvos, Lenkijos, Didžiosios Britanijos, Kroatijos, Ispanijos ir Vokietijos. Per pirmąjį susitikimą, vykusį Papenburgo mieste, mokiniai susipažino vieni su kitais, pristatė savo namų darbus – pasakojo apie gimtąją šalį, miestą bei mokyklą. Pristatymai padėjo aiškiau suprasti, iš kur atvykusi grupė ir kaip atrodo jos kasdienis gyvenimas. Projektas vyks ir toliau, kol apkeliaus kiekvieną iš minėtų valstybių. Be ekskursijų po miestą ir apylinkes, projekto dalyviai laiką leido domėdamiesi jaunimo gyvensena, tautų kultūros ypatybėmis, pasakodami apie save. „Sužinojome daug naujo ne tik apie kitus, bet visų pirma apie save,” - pripažįsta mokiniai. „Mokiniai iš Vokietijos pristatė kiekvienos iš projekte dalyvaujančių šalių gyvensenos stereotipus. Buvo įdomu žvilgtelėti į save taip, kaip mus mato kiti europiečiai”. Projektas tapo prasmingu kultūrinių patirčių dalinimusi. „Dabar daug drąsiau išreiškiame savo mintis anglų kalba. Susiradome daug draugų ir nuostabiai praleidome laiką,”- su džiaugsmu pasakoja mokiniai. „Diena, kai dviračiais vykome į laivų statyklą, buvo labai linksma – tarsi keliavome su geriausiais draugais!”- prisimena mokiniai.

      Susitikimas su DofE apdovanojimų „The Duke of Edinburgh’s International Award“ atstovu

            Kovo 16 d. gimnazijos 9-10 klasių mokiniai dalyvavo susitikime su DofE apdovanojimų „The Duke of Edinburgh’s International Award“ atstovu. Mokiniams buvo pristatyta DofE tarptautinių apdovanojimų programa, kuria vykdo ir mūsų gimnazija. Tarptautinė programa padeda ugdyti jaunuolių talentus, mokytis iš patirties įveikiant iššūkius ir įprasminant savo laisvalaikį. Programa yra subalansuota ir holistinė, todėl programos dalyviai vykdo tiek sportines, tiek intelektualines veiklas. Individualus tobulėjimas sudaro galimybes ypač sparčiam asmeniniam tobulėjimui, o grupinės veiklos lavina socialinius įgūdžius. Susitikimo metu mokiniai galėjo užduoti kilusius klausimus bei diskutuoti apie savo pomėgius, tikslus ir asmeninį tobulėjimą.

      Vilniaus Vladislavo Sirokomlės vidurinės mokyklos dalyvavimas “Erasmus+” programos tarptautiniame projekte

            Švietimo mainų paramos fondas 2016 m. gruodžio mėnesį priėmė sprendimą skirti dotaciją projektui „Who do we think we are? Exploring culture and migration in the European Union“ pagal „Erasmus+“ programą, finansuojamą Europos Sąjungos fondų. Projekte, inicijuotame Thomas Deacon Academy iš Džiosios Britanijos Peterborough miesto, dalyvauja mokyklos iš 6 šalių partnerių: Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos, Ispanijos, Kroatijos. Nuo 2014 metų ruošiantis projektui nuolatos vyko bendradarbiavimas su Thomas Deacon Academy: 2014 metais mūsų mokyklos anglų kalbos vyresnioji mokytoja Miroslava Vartač-Vartecka dalyvavo parengiamajame vizite, per kurį šalių atstovai turėjo galimybę susipažinti, aptarti lūkesčius bei veiklos kryptis. Dvejus metus mokyklų koordinatoriai nuolatos bendradarbiavo susirašinėdami ir tobulino projektą, kad jis domintų jaunimą, kad patys mokiniai galėtų jį valdyti ir vystyti. 2016 metais lapkričio mėnesį įvyko tarptautinis atstovų susitikimas Thomas Deacon akademijoje. Susitikime dalyvavo mūsų mokyklos anglų kalbos mokytojas Eduard Ivinski ir kartu su kitų mokyklų atstovais teikė pasiūlymus, kaip įtraukti kuo daugiau dalyvių siekiant kokybiško ir produktyvaus mokinių ir pedagogų dalyvavimo projekte.
            Trejų metų trukmės (2016-2019) projekto tikslas yra išnagrinėti Europoje gyvenančių piliečių kultūrinį identitetą, skatinti mokytis visą gyvenimą ir mažinti socialinę atskirtį. Norima, kad jaunoji karta ištirtų savąją kultūrą ir analizuotų didžiuosius klausimus, tokius kaip: „Ar Europa išgyvena tapatybės krizę, ar mes linkę labiau prisitaikyti nei manėme?“ Projektas taip pat palies migracijos klausimus. Projekto eigą koordinuoja dr. Hilary Faulkner iš Thomas Deacon Academy (Didžioji Britanija). Kiekvienos šalies, dalyvaujančios projekte, mokykloje yra projekto koordinatorius ir veiklą įgyvendinti padėsianti anglų kalbos ir kitų dalykų mokytojų komanda. Projektas apims ne tik veiklą mokyklos viduje, bet ir suteiks galimybę tyrinėti savo šalies kultūrą ir bendruomenės gyvenimą. Be to, projektas numato mobilumo vizitus į visas projekto partnerių šalis. Susitikimas Lietuvoje planuojamas 2017 m. rugsėjo-spalio mėnesiais. Tikimasi, kad mokyklos dalyvavimas projekte pagerins ne tik mokytojų tarptautinį bendradarbiavimą, bet ir suteiks galimybę mūsų mokiniams praturtinti žinias apie gimtąją kultūrą, pažinti kitų šalių kultūras, ugdyti tarpkultūrines kompetencijas, realiose situacijose tobulinti užsienio kalbų vartojimą bei siekti aukštesnių mokymosi rezultatų remiantis europietiškomis vertybėmis.
            Projekto veiklos ataskaitas galima bus rasti specialiai projektui sukurtame internetiniame puslapyje, mokyklos internetiniame puslapyje, Facebook paskyroje. Informacija bus skelbiama Lietuvos lenkų mokyklų mokytojų draugijos „Macierz Szkolna“ internetiniame puslapyje, bus publikuojami straipsniai vietos laikraščiuose. Plakatai ir aktuali informacija bus viešinama šiam projektui skirtame mokyklos stende.
      Projekto dalyviai:
      Thomas Deacon Academy, Peterborough, Didžioji Britanija,
      Berufsbildende Schulen Papenburg – gewerbliche und kaufmӓnnische Fachrichtungen, Papenburg, Vokietija,
      Zespół Szkół Nr 1 w Żychlinie, Żychlin, Lenkija,
      Vilniaus Vladislavo Sirokomlės vidurinė mokykla, Vilnius, Lietuva,
      Srednja skola Ivana Trnskoga Hrvatska Kostajnica, Hrvatska Kostajnica, Kroatija,
      IES Jardines de Puerta Oscura, Malaga, Ispanija.
      Linkime visiems įdomaus ir prasmingo bendradarbiavimo!                  
                                     Projekto koordinatorė Miroslava Vartač-Vartecka, anglų kalbos vyresnioji mokytoja

      Projekto „Klaidžiojam po Vilniaus gatves“ pristatymas

            Gruodžio 15 dieną 8c klasės I grupės mokiniai (lietuvių kalbos mokytoja Ina Jurgelienė) pristatė savo klasės draugams ir jų lietuvių kalbos mokytojai Halinai Untanienei rugsėjo-gruodžio mėn. darbo vaisių - projektą „Klaidžiojam po Vilniaus gatves“ (trečius metus organizuojamo projekto „Noriu pažinti Vilnių“ III etapą).
            Visi, įsitaisę improvizuotoje gatvėje (kabinetą supo mokinių piešiniai), klausėsi aštuntokų pasakojimų apie savo gatvę: kur ji yra, kuo įdomi, ypatinga, išgirdo pavadinimo aiškinimą. Kiekvieną pasakojimą iliustravo Dominiko ir Maksimiliano nuotraukų galerija. Smagios buvo Ievos ir Izabelės kurtos eilės apie 14 gatvių, kuriose I grupės mokiniai gyvena. Darina atsakingai pristatė kiekvieno pastebėtas problemas ir jų sprendimo būdus. Sylvia apibendrino pristatymą pasakodama, kuo kiekvienas džiaugiasi savo gatvėje.
            Išvada - buvo verta pasidomėti savo gatve, nes kiekvienas tapo dar tikresnis vilnietis - savo miesto šeimininkas.  Fotoalbumas

      Barokas – ne tik epocha, bet ir žmogaus būsena

            Gruodžio 15 dieną 11A klasės mokiniai (mokyt. N. Kozlovskaja) vainikavo projekto „Barokas – Vilniaus veidas“ pabaigą. Vienuoliktokai parengė individualius kūrybinius darbus, reprezentuojančius Baroko epochą, ir juos pristatė kitam klasės pogrupiui (mokyt. E. Zabulienė). Mokinių originalumas ir darbštumas pakerėjo, jie prisipažino, kad tokiems unikaliems darbams paruošti turėjo paaukoti ne vieną ir ne dvi brangaus laiko valandas. M. F. Chmielevskaja nutapė paveikslą, kuriame audrų blaškomas laivelis, kuris įprasmina žmogaus likimą, atsispiria gyvenimo vėtroms, M. Stankevič apipavidalintas Fortūnos ratas atspindi Baroko žmogaus pasąmonę, J. Novogrodska mini teatre sutalpino visą epochos esmę, A. Sčastnyj svarbiausius Baroko įvykius sudėliojo savo darbo laikrodyje, kurio kiekviena valanda simbolizuoja svarbų laikotarpio įvykį, K. Žukovskytė, apimta kalėdinės nuotaikos, pagamino adventinį kalendorių, kuriame slypi epochos mistiškumas, S. Tylingo apipavidalino Barokui nusipelniusių asmenybių laikraštį. Mokiniai pripažino, jog Baroko žmogaus dramatiškumas, tragizmas ir jausmingumas artimi šių laikų žmogaus savijautai. Fotoalbumas

      Projekto „Vilniaus pasaka“ I-sis etapas

            Š.m. gruodžio 7 d. 6b klasės moksleiviai su lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Birute Šaknaityte išsirengė į Vilniaus širdį – Senamiestį susipažinti artimiau su senovės šlovę liudijančiais istoriniais kultūriniais paminklais – Vilniaus Arkikatedra, Mindaugo ir Gedimino paminklais, pilimi, puikiuoju gotikos paminklu – Šv. Onos bažnyčia, Bernardinų bažnyčia, Arsenalu. Tai lietuvių literatūros rengiamo projekto „Vilniaus pasaka“ I-sis etapas. Moksleiviai fotografavo paminklus ir patys įsiamžino prie jų, kopė į Gedimino kalną, grožėjosi Vilniumi iš aukštai, bažnyčiomis, Valdovų rūmų panorama, džiaugėsi Kalėdų eglute. Gražiausia buvo, jog visi moksleiviai labai atsakingai, kaip tikri gidai pasiruošė papasakoti, ką buvo sukaupę apie jų pasirinktus objektus. Grįžo laimingi, kupini įspūdžių.


      The Duke of Edinburgh’s International Award

            The Duke of Edinburgh’s International Award yra pasaulyje pirmaujanti neformalaus ugdymo apdovanojimų programa, ugdanti jaunus piliečius, galinčius daryti pozityvius pokyčius savo bendruomenėje. DofE tarptautinių apdovanojimų programa yra išskirtinė ugdymosi programa jauniems žmonėms nuo 14 iki 24 metų. Programa jiems padeda ugdyti savo talentus, mokytis iš patirties įveikiant iššūkius ir įprasminant savo laisvalaikį. Dalyvaudami DofE apdovanojimų programoje jaunuoliai išsikelia asmeninio tobulėjimo tikslus. Siekdami savo tikslų, jaunuoliai dalyvauja reguliariuose susitikimuose su programos vadovu, kuris padeda įveikti kylančius iššūkius, padeda atrasti vidinę motyvaciją tobulėjimui. Vadovas taip pat padeda pastebėti vykstantį pokytį, atpažinti situacijas, kuriose jaunas žmogus ugdosi efektyviausiai. Programa turi tris lygius, kurie skiriasi savo sudėtingumu ir trukme - Bronzą, Sidabrą ir Auksą. Kiekvienas DofE apdovanojimų dalyvis, padedamas patariamas programos vadovo, pasirenka sau tinkamiausią.
             Mūsų mokykloje DofE programos vadovė yra dailės ir karjeros mokytoja Sandra Valevič, kuri mielai atsakys į visus kilusius klausimus, padės išsikelti tobulėjimo tikslą bei kuruos pasirinktas veiklas programos vykdymo metu. Su ja visuomet galima susisiekti TAMO sistemoje, arba atėjus į 33 kabinetą. Pabaigus pasirinktą programos lygmenį, jaunuoliams įteikiami tarptautiniai sertifikatai ir nuopelnus atspindintys ženkleliai. Iškilmingos apdovanojimų ceremonijos vyksta Didžiosios Britanijos ambasadoje Vilniuje. Kadangi programa vienija jaunus žmones, suinteresuotus savo tobulėjimu, dažnu atveju ji padeda surasti bendraminčių, kurie tampa artimais draugais ar verslo partneriais.



      Projekto „Kultūrų maratonas“ baigiamasis etapas

            Lapkričio 25 dieną įvyko baigiamasis šalies mokymo įstaigų projekto „Kultūrų maratonas“ etapas. Svetingoje „Santaros“ gimnazijoje susitiko projekto dalyviai iš penkių mokyklų: Vilniaus Santaros gimnazijos/progimnazijos, Vilniaus Vladislavo Sirokomlės vidurinės mokyklos, Vilniaus Tuskulėnų gimnazijos, Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazijos ir Nemenčinės Gedimino gimnazijos. Projekto metu buvo organizuojami bendri renginiai, mokinių darbų parodos, kūrybinės dirbtuvės, mokiniai svečiavosi skirtingose mokyklose. Per baigiamąjį koncertą projekto dalyviai pristatė bendros kūrybinės veiklos rezultatus. Kiekviena mokykla už aktyvų dalyvavimą projekte buvo apdovanota padėkos raštais ir specialiai šiam renginiui išleistu kalendoriumi „Kultūrų maratonas -2017“, kuriame įamžintos smagiausios projekto akimirkos. Projekto organizatoriai ir dalyviai įsitikino, kad atviras, draugiškas bendravimas ir kūrybiškas darbas suartina, leidžia jaunimui geriau pažinti įvairių tautų, kurios nuo seno gyveno Vilniuje, kultūras. Fotoalbumas

      Projekto „Noriu pažinti Vilnių“ III etapas

            Klaidžiojam po Vilniaus gatves. Taip šiais mokslo metais vadinasi 8c klasės I grupės ir lietuvių kalbos mokytojos Inos Jurgelienės rengiamas projektas (trečius metus vykstančio projekto „Noriu pažinti Vilnių“ III etapas). Nors daugiausia klaidžiosim virtualiai ir vizualiai, bet Maksimilianas nusprendė, kad, realiai nepabuvus jo gatvėje, neįmanoma perteikti emocijų, nuotaikų, pojūčių ir grožio. Tad lapkričio 22 d. ir susiruošėme į Krakiškių gatvę. Žaismingai ir su meile, kaip tikras šeimininkas, apie gatvę, žinoma, pasakojo Maksimilianas. Jo pasakojimo šiluma neleido mums sužvarbti. Pasivaikščiojom po nuostabias apylinkes, pakvėpavom grynu pušynų oru, pasigrožėjom regykla. Manau, vasarą tikrai ne vienas aplankys Maksimilianą - juk jau žinom, kaip nuvažiuoti! 

      „Barokas – Vilniaus veidas“

            Lapkričio mėnesį 11a, 11b klasių mokiniai (mokyt. N. Kozlovskaja) pradėjo vykdyti integruotą istorijos, lietuvių kalbos projektą „Barokas – Vilniaus veidas“. 11a klasės pogrupis vyko į Vilniaus senamiestį, kur įsikūrę Baroko epochos šedevrai. M. Stankevič pradėjo pamoką pristatydama Šv. Kotrynos bažnyčią, kuri šiandien džiugina kamerinės muzikos mėgėjus. J. Novogrodska papasakojo apie VU įsikūrusią Šv. Jonų bažnyčią, kurią Žygimantas Augustas perdavė į Lietuvą atvykusiems jėzuitams. M. F. Chmielevska vedžiojo Šv. Dvasios bažnyčios vingiais. Ji parodė Popiežiaus Jono Pauliaus II šventovei įteiktas relikvijas, savo pasakojimu užbūrė klausytojus ir atskleidė bažnyčios didybę ir ilgaamžiškumą. Pasak Martos, tai viena iš bažnyčių, kurioje mišios vyksta tik lenkų kalba, be to, ji ilgaamžė, nes jokia valdžia nesugebėjo jos uždaryti, pamaldos vyko net „rūsčiais“ tarybiniais laikas. Žvarbiu oru grupelė mokinių, besidominčių savita Vilniaus architektūra, jaukioje senamiesčio kavinukėje atliko pamokos kitoje aplinkoje refleksiją. 11b klasės mokiniai parengė ir pristatė savitos Vilniaus Baroko architektūros vizualizacijas, aptarė ir įvertino klasės draugų pristatymus. Mokiniai pripažino, kad tokios kūrybingos pamokos paįvairina ugdymo procesą, suteikia jam žavesio. Fotoalbumas

      Šalies mokymo įstaigų projektas „Kultūrų maratonas“ 

            Rugsėjo mėnesį prasidėjo Šalies mokymo įstaigų bendrų edukacinių veiklų projektas „Kultūrų maratonas“. Projekto dalyviai: Vilniaus Santaros gimnazija/progimnazija, Vilniaus Tuskulėnų gimnazija, Vilniaus Vladislavo Sirokomlės vidurinė mokykla, Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazija ir Nemenčinės Gedimino gimnazija. Pagrindinė projekto idėja – organizuoti mokyklų, kuriose dėstoma rusų, lietuvių, lenkų ir baltarusių kalbomis, tarpusavio bendravimą bei bendradarbiavimą per kultūrinę, meninę, kūrybinę veiklą, geriau pažinti kitas kultūras ir toliau jomis domėtis. Rugsėjo 28 d. Vilniaus „Santaros“ gimnazijoje/progimnazijoje įvyko pirmasis mokyklų susitikimas. Kiekviena mokykla pristatė savo veiklas ir specifiką. Mūsų mokyklai atstovavo ansamblio „Wilenka“ vyresniosios grupės šokėjai ir dainininkai. Dvyliktokė Karolina Slotvinska pristatė mokyklą ir ansamblį, o technologijų mokytojos Veslava Gaverska-Žvirblis ir Anna Rynkevič vaišino visus naminiu obuolių pyragu. Nuo spalio 3 iki 20 d. mūsų mokykloje buvo organizuota keliaujanti projekto „Kultūrų maratonas“ paroda, kurioje buvo pristatyti projekte dalyvaujančių mokyklų mokinių įvairiomis technikomis atlikti kūrybiniai darbai: piešiniai, karpiniai, tapybos bei grafikos darbai, papuošalai ir asambliažai. Tarp jų yra ir mūsų mokyklos 11-12 klasių mokinių dailės kūrinių. Nuo spalio 24 d. paroda bus eksponuojama kitose projekte dalyvaujančiose mokyklose. Spalio 18 d. vyko projekto „Kultūrų maratonas“ II –asis etapas – mainų programos ir kūrybinės dirbtuvės. Mūsų mokykloje svečiavosi 9-ų klasių mokiniai iš Vilniaus „Santaros“, Tuskulėnų, Pranciškaus Skorinos ir Nemenčinės Gedimino gimnazijų. Mokiniai dalyvavo matematikos, geografijos, lenkų ir anglų kalbos pamokose. Po pamokų mūsų mokyklos dvyliktokai, „Wilenkos“ šokėjai Loreta Salmanovič ir Darjuš Sivicki, išmokė projekto dalyvius šokti polonezą. Dėkojame mokytojoms Kristinai Piotrovskai, Ivonai Golubovskai, Liucijai Minovič, Miroslavai Vartač-Varteckai ir „Wilenkos“ choreografei Anetai Kozlovskai už atvirą, draugišką bendravimą ir kūrybišką darbą. Tuo pačiu metu mūsų mokyklos aštuntokai ir devintokai lankėsi kitose projekte dalyvaujančiose mokyklose. Kartu su tų mokyklų mokiniais dalyvavo pamokose bei kūrybinėse dirbtuvėse. Vieni dainavo ir grojo, kiti piešė, liejo vašką, gamino karpinius... Šis etapas buvo tikrai įdomus ir gausus įspūdžių. Visi dalyviai turėjo progą įvairiose situacijose geriau pažinti savo ir kitų gebėjimus, tobulinti savo dalykines, socialines ir kultūrines kompetencijas. Kiti projekto etapai – bendra pažintinė ekskursija į Kernavę, baigiamasis koncertas Santaros gimnazijoje/progimnazijoje, bendro 2017-ų metų kalendoriaus leidyba.  Fotoalbumas    



      „Tieskime kultūros tiltus“ 

            Spalio 20-23 dienomis 8-11 klasių mokiniai su muzikos mokytoja J. Dekevičiene, anglų kalbos mokytoja M. Vartač-Vartecka ir lietuvių kalbos mokytoja N. Kozlovskaja vyko į pažintinę ekskursiją Poznanė – Berlynas – Potsdamas. Ši kelionė integruoto projekto „Tieskime kultūros tiltus“ dalis. Išvykos metu mokiniai susipažino su turtinga Lenkijos vakarinėje dalyje įsikūrusio Poznanės miesto architektūra: gotikinėmis, barokinėmis, renesanso stilių bažnyčiomis, rotuše. Vokietijos sostinė Berlynas pasitiko puikiu oru, mokiniai žavėjosi istoriniu Vokietijos sostinės paveldu, apsilankė meno menėje – Pergamone, muziejų saloje, kuris įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Vokietijos mokslo centras Potsdamas mena laikus, kai Cecilenhofo rūmuose 1945 m. vyko garsioji Potsdamo konferencija, kur susitiko Haris Trumenas, Vinstonas Čerčilis ir Josifas Stalinas. Moksleiviams buvo suteikta galimybė apsilankyti garsiuose rūmuose, pajusti tų laikų dvasią. Labiausiai visą grupę sužavėjo vokiečių tolerantiškumas, pakantumas kitų šalių atstovams, šalyje prižiūrimi ir Vokietiją nuo fašizmo išgelbėjusių tarybinių karių kapai, saugomas ir holokausto laikotarpiu išnaikintų žydų atminimas. Žavi pagarba istorijai, nei vienas jos puslapis nebuvo „perrašytas“, istorinė tiesa traktuojama be pagražinimo – tai ženklas, jog praeities klaidos – tai ateities pamokos. I projekto dalies metu moksleiviai turėjo įamžinti reikšmingiausius matytų objektų vaizdus. Tęsdami integruotą projektą mokiniai ieškos trijų kultūrų (Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos) sąsajų ir turės jas atskleisti surengtoje meno parodoje „Klajojantis menas“. Fotoalbumas    



      Projekto „Kultūros maratonas“ keliaujanti paroda 

            Pirmosiomis spalio dienomis, mūsų mokykloje buvo pristatyta šalies mokymo įstaigų projekto „Kultūros maratonas“ keliaujanti paroda, kuri numatoma eksponuoti kiekvienoje projekte dalyvaujančioje mokykloje. Parodoje pristatyti projekte dalyvaujančių įstaigų mokinių kūrybiniai darbai, tarp kurių yra ir mūsų mokyklos 11-12 klasių mokinių dailės kūriniai. Paroda jungia įvairiomis kūrybos technikomis atliktus darbus, kurie atspindi įvairių kultūrų savitumą bei jungia jas kūrybos pagalba. Piešiniai, karpiniai, tapybos bei grafikos darbai, papuošalai bei asambliažai puoš mūsų mokyklą artimiausiomis dienomis, kol „Keliaujanti paroda“ iškeliaus į kitas projekte dalyvaujančias mokyklas. Fotoalbumas



      Edukacinė ekskursija-projektas „Panemunės keliu“ 

            Šiltą ir saulėtą rugsėjo 29 dienos rytą 5a, 10c ir 12a klasės mokiniai, mokinių tėvai ir lietuvių kalbos mokytojos Mažena Zapolskaja ir Marija Česonienė autobusu patraukė Panemunės link (dalyvavo edukacinėje ekskursijoje „Panemunės keliu”). Grožėjomės nuostabiais Panemunių regioninio parko vaizdais: Nemuno vingiais, rudens spalvomis pasipuošusiais piliakalniais, kalvomis ir slėniais. Užlipę į Palemomo kalną, klausėmės pasakojimo apie lietuvių tautos romėnišką kilmę, o apsilankę Raudonės ir Panemunės pilyse, džiaugėmės, kad dar gyva istorinė dvasia. Ypač sužavėjo Panemunės pilis, apsupta penkių kaskadinių tvenkinių ir parko. Daugiausiai džiaugsmo teikė lobio (kurį 5a klasės mokiniai rado stebėtinai greitai) ieškojimas. Pasidžiaugę lobiu, patraukėme Kuršių marių link. Nuoširdus Ventės rago ornitologinės (paukščių žiedavimo) stoties ir muziejaus gido pasakojimas nepaliko abejingų, o tikras „vajus” kilo, kada gidas išnešė pakštelius ir leido juos paglostyti bei paleisti į orą. Kupini įspūdžių pasivaikščiojome Ventės rago molu, užlipome į švyturį. Kelionėje mokiniai ir tėveliai aktyviai dirbo: fotografavo, žaidė, kūrė pasakas ir legendas, rašė refleksiją. Vyresni padėjo jaunesniems. Lapkričio mėnesį pakviesime visus apžiūrėti ekskursijos-projekto nuotraukų ir kūrybinių darbelių parodos.   Fotoalbumas



      Projektai 2015-2016 m.m.

      Projektai 2014-2015 m.m.

      © 2020 Biudžetinė įstaiga
      Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazija
      Įm. kodas 190001462
          Linkmenų g. 8, LT-09300 Vilnius, Lietuva
          Tel. +370 5 2751047
          El. paštas: rastine@sirokomles.vilnius.lm.lt