|
|
Ugdymas karjerai |
|
|
Atsiprašome, pagal Jūsų užklausą nieko nerasta!
Grįžti
Integruotos geografijos, ekonomikos ir verslumo pamokos
su ugdymu karjerai „Mano svajonių profesija“
|
Karjeros ugdymui koordinatorė Ivona Golubovska visą balandį organizavo
integruotas geografijos, ekonomikos ir verslumo pamokas su karjeros ugdymui
„Mano svajonių profesija“. Šiose pamokose dalyvavo 10-12 klasių mokiniai. Pamokų
tikslas buvo pasikeisti informacija apie profesijų populiarumą, sužinoti, apie
kokias profesijas svajoja mūsų mokyklos mokiniai. Pamokų metu mokiniai noriai
pristatė savo svajonių profesijas. Savo pranešimuose mokiniai supažindino su
gydytojo, psichologo, sporto trenerio (teniso, futbolo), interjero dizainerio,
fotografo, buhalterio, kosmetologo, ekonomikos specialisto, policininko,
aktoriaus, režisieriaus, bei choreografo profesijomis. Mokiniai papasakojo apie
šių profesijų darbo specifiką, kur ir kiek metų reikia studijuoti, kokie
reikalingi egzaminai, kokios reikalingos savybės, kokias socialinės garantijas
turės. Nušvietė kokios įsidarbinimo galimybės turės žmonės įgiję vienokią ar
kitokią specialybę Lietuvoje ir užsienyje. Mokiniai kalbėjo apie ateities
planus, svajonių profesijas ne tik lietuvių, lenkų kalbomis bei anglų kalba.
Visi klasės draugai domėjosi mokymosi sąlygomis, pateikė daugybę įvairių
klausimų susijusių su specialybėmis ir mokymosi galimybėmis. Stebėdami
pristatymus klasės draugai, susipažino su įvairiomis profesijomis. Mokiniams ir
karjeros ugdymui koordinatorei paliko didelį ir neišdildomą įspūdį, kad mūsų
mokyklos mokiniai turi norą studijuoti aukštosiose mokyklose. Tikimės, kad to
mokiniai ir sieks. „Darbas atlieka reikšmingą vaidmenį kiekvieno žmogaus
gyvenime ir tai pabrėžia profesijos ar kvalifikacijos, kuri užtikrins gyvenimo
kokybę, pasirinkimo svarbą“ – taip kalbėjo apibendrinant šias pamokas karjeros
ugdymui koordinatorė Ivona Golubovska.
|
|
|
|
|
|
Ugdymo karjerai užsiėmimas – testas „Profesinių interesų
profilis“
|
Dešimtų klasių mokiniai per ugdymo karjerai
užsiėmimus su ugdymo karjeros koordinatore Halina Stankevič atliko testą
„Profesinių interesų profilis“ parengtą pagal Danijos - Lietuvos - Estijos
bendradarbiavimo projekto „Konsultantų trenerių parengimas ir profesinio
konsultavimo sistemos Estijoje ir Lietuvoje suformavimas” metodinę medžiagą.
Testo tikslas: padėti geriau pažinti savo profesinius interesus ir paskatinti
pagalvoti apie tinkamą veiklos sritį. Šis testas suteikė mokiniams galimybę
pagalvoti apie tai, kokios profesijos jų domina. Kas jau pasirinko sau
profesiją, šis testas suteikė galimybę palyginti kaip mokinių interesai atitinka
sritį, kurią jie jau yra pasirinkę. Atlikę šį testą, mokiniai gavo rezultatą,
kuris atskleidė labiau juos dominančias veiklos sritis ir profesijas, tuo pačiu
jie išsiaiškino ir mažiau nepatrauklias veiklų kryptis ir profesijas. |
|
|
|
|
|
Susitikimas su „FOX“ universitetais
|
2015 gegužės 20 d. mokyklos aktų salėje 11 klasių mokiniai susitiko su
studijų užsienyje organizacijos „FOX“ atstove, kuri pristatė Europos aukštąsias
mokyklas ir savo organizacijos siekį: padėti atsakingai pasirinkti užsienio
studijų programas, įstoti į geidžiamiausius Europos (Anglijos, Danijos ir
Olandijos) universitetus ir nepaklysti tankiose stojimo procedūrų džiunglėse:
* Pasirinkus FOX, dingsta neužtikrintumo ir laukimo faktorius. Žinome, kokius
reikalavimus taiko mūsų rekomenduojamieji universitetai, mokame juos aiškiai
išdėstyti būsimiems studentams bei pateikti objektyvų įvertinimą. Patenkinus
keliamus reikalavimus, FOX garantuoja sėkmę stojimo metu. Tai tampa mūsų
įsipareigojimu Tau.
* Niekas kitas Tau nesuteiks tiek objektyvios tiesioginės informacijos apie
studijas užsienyje, universitetų specifiką ir studijų programas, kiek suteiksime
mes.
* FOX anglų kalbos testas suteikia gerokai daugiau galimybių jį išlaikyti ir
perlaikyti, o jį pripažįsta dauguma mūsų rekomenduojamų universitetų – tad
nebereikės laikyti IELTS/TOEFL egzaminų ir taip sutaupysi iki 700 litų.
* Taip pat Tau nereikės per daug sukti galvos dėl motyvacinio laiško: FOX
konsultantai pasirūpino, kad jį parašyti Tau taptų žymiai lengviau. Kreipkis,
mes padėsim.
* Ilgametė darbo su Anglijos, Danijos ir Olandijos universitetais patirtis ir
susitarimai su užsienio partneriais leidžia mums pasiūlyti Tau vieną iš
paprasčiausių ir patogiausių studijų užsienyje sistemų: Tau arba mūsų
konsultantui susitikimo metu užpildžius vos vieną anketą, pretenduoji net į 6
skirtingus universitetus arba studijų programas.
* Visus stojimo formalumus sutvarkome Lietuvoje.
* FOX konsultantai išsprendžia kiekvieną Tau kilusį klausimą, padeda patenkinti
kiekvieną stojimo reikalavimą bei nepraleisti nei vieno aktualaus termino.
* Jokio administravimo mokesčio stojant į FOX universitetus!
|
|
|
|
|
|
Susitikimas su Lietuvos kariuomenės atstovais
|
2015 m. gegužės 12 d. mokykloje lankėsi Krašto
apsaugos savanorių pajėgų kuopos atstovai, kurie susitiko su mokyklos vyresnių
klasių mokiniais. Susitikimo metu kuopos vadai kalbėjo apie Lietuvos kariuomenę,
tarnybos joje būdus, akcentavo kodėl verta rinktis bazinius karinius mokymus,
vėliau mokiniai turėjo galimybę apžiūrėti karių ginkluotę, pabendrauti su jais
ir sužinoti daugiau apie kariuomenę.
|
|
|
|
|
|
Aštuntokės susipažino su radijo reporterio profesija
|
Gegužės 13 dienos popietę mūsų mokyklos 8A klasės
mokinės Dorota Sokolovska, Gabriela Andruškevič ir Eva Mincevičiūtė praleido
konkurso „Radiozercy“ susitikime radijo stotyje „Znad Wilii“. Jos susipažino su
radijo reporterio darbo specifika, sužinojo apie radijo stoties veikimo
principus, naują techniką ir kompiuterines programas. Mokinės sužinojo, kad
reporterio darbui reikalingi geri bendravimo įgūdžiai, kurie yra įgimti arba
turi jų išmokti. Aštuntokės ruošėsi kurti savo radijo stoties programą.
|
|
|
|
|
|
Mokinių profesinis meistriškumas technologijų pamokose
|
Gegužės 7 d. karjeros koordinatorė Ivona
Golubovska kartu su 10c, 12a klasių moksleivėmis organizavo integruotą
technologijų su karjeros ugdymu pamoką tema „Mokinių profesinis meistriškumas
technologijų pamokose“. Pamokos keliami tikslai: skatinti mokinių profesinių
kompetencijų tobulinimą, įvertinti mokinių profesinį meistriškumą, stiprinti
profesinio mokymo(si) motyvaciją, atskleisti profesijos savitumą, tikslingą
profesijos pasirinkimą. Pamokos pradžioje 10c klasės mokinė Emilija Kuleša
pristatė prezentaciją „Higieninė ir dekoratyvinė kosmetologija“. Mokinė
supažindino su įdomia ir sudėtinga kosmetikos istoriją, kosmetologo darbo
specifika, kosmetikos kabineto įranga, jai keliamais reikalavimais, kosmetinėmis
priemonėmis, įrankiais, jų paskirtimi, vartojimu. Mokinė Marta Koženevska klasės
draugei atliko natūraliai atrodantį dieninį makiažą. Atlikdama makiažą Marta
pateikė bendras žinias apie kosmetologiją kaip mokslo šaką, jos vystymosi
perspektyvas. Marta Koženevska šiais metais baigė profesionalius vizažisto
kursus. Ji norėtų savo karjerą susieti su kosmetologiją. Kartu su
dalyvaujančiomis 10c ir 12a mokinėmis buvo aptariami sanitariniai-higieniniai
reikalavimai, apžvelgiama kosmetologo profesijos svarba, supažindinama su odos
būkle, funkcijomis, sandara, senėjimo procesu, aptariami odos tipai. Karolina
Pukšto tuo pačiu laiku sušukavo plaukus. Mokinių profesinis meistriškumas
technologijų pamokose visiems paliko didelį įspūdį, sukėlė daug minčių ir galbūt
turės įtakos, renkantis tolimesnį gyvenimo kelią. |
|
|
|
|
|
„KARJERĄ DARYKIME DRĄSIAI“
|
Balandžio mėn. mokyklos karjeros darbo grupė atliko 10-12 klasių mokiniams
tyrimą „KARJERĄ DARYKIME DRĄSIAI“. Buvo aiškinamos mokinių stipriosios ir
silpnosios pusės, būsimos profesijos rinkimosi motyvai, karjeros informavimo
šaltiniai. Psichologė Lucija Chaleckaja pristatė tyrimo rezultatus.
Tyrimo rezultatai |
|
|
|
Edukacinė programa “Natūralaus bičių vaško žvakių
gamyba”
|
Kokių priemonių imdavosi senovėje žmonės, kad
išsaugotų bites? Kokia iš jų nauda žmonėms bei gamtai? Kiek akių turi bitės?
Kaip jos suranda kelią į namus? Ar ilgai bitės gyvena? Atsakymus į šiuos ir
kitus įdomius klausimus 6a klasės mokiniai išgirdo edukacinio užsiėmimo metu
gegužės 7 d. Jie turėjo galimybę pasinerti į kūrybinį procesą, liedami įvairių
formų (angeliukų, gėlyčių, gyvūnėlių ir pan.) žvakutes. Kiekvieną mokinį
pradžiugino jo darbo puikus rezultatas – savo gamybos žvakė.
|
|
|
|
|
|
Susitikimas su Vilniaus Jaunimo darbo centro atstove
|
2015 m. gegužės 5 dieną mūsų mokykloje apsilankė
Vilniaus teritorinės darbo biržos jaunimo darbo centro vyr. specialistė Indrė
Radzevičiūtė-Bagdonavičienė, kuri 9-11 klasių mokiniams patarė kaip pasirinkti
profesiją. Buvo akcentuojama, kiek svarbu yra jaunimui pačiam rinktis profesiją,
o ne realizuoti kitų žmonių – savo tėvų ar mokytojų – svajones. Buvo kalbama,
kaip integruotis į darbo rinką, ugdyti gebėjimus, reikalingus konkuruoti darbo
rinkoje ir motyvuoti mokymuisi visą gyvenimą. Mokiniai taip pat buvo
supažindinti su jaunimo darbo centro teikiamomis paslaugomis. Daugelis iš jų
susidomėjo teikiamomis individualiomis konsultacijomis. Mokiniai buvo
supažindinami su situacija darbo rinkoje, Jaunimo garantijų iniciatyva,
paklausiomis profesijomis, profesinio mokymosi galimybėmis, darbo paieškos
būdais, pasirengimu pokalbiui su darbdaviu, savanoriavimo galimybėmis. Mokiniai
puikiai suprato sentenciją – „Kaip pasiklosi, taip ir išsimiegosi“. |
|
|
|
|
|
Dalyvavimas renginyje akcijoje „Planuok karjerą
atsakingai“
|
2015 m. balandžio 23 dieną 9d klasės mokiniai su
klasės auklėtoja Anželika Novogrodskaja ir karjeros koordinatore Halina
Stankevič vyko į Vilniaus Jaunimo darbo centrą, kuris vykdo renginių
ciklą-akciją „Planuok karjerą atsakingai“, kurios tikslas – profesinį kelią
besirenkančius jaunuolius supažindinti su situacija darbo rinkoje, informacija
apie profesinės karjeros galimybes, skatinti jaunuolius planuoti savo karjerą,
įvertinant pagrindinius profesijos rinkimosi veiksnius, orientuoti įgyti darbo
rinkoje paklausias profesijas. Vilniaus Jaunimo darbo centro vyresnioji
specialistė Indrė Radzevičiūtė-Bagdonavičienė aptarinėjo karjeros planavimo
žingsnius, atliko su devintokais interesų profilio testą, dalinosi savo
patirtimi, atsakinėjo į mokinių klausimus. |
|
|
|
|
|
Paskaita-praktinis užsiėmimas Vilniaus paslaugų verslo
darbuotojų profesinio rengimo centro padalinyje
„Profesijų gidas“
|
Balandžio 16 d. karjeros koordinatorė Ivona
Golubovska kartu su 10b,c, 11b klasių moksleivėmis vyko į paskaitą-praktinį
užsiėmimą Vilniaus paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centro
padalinyje „Profesijų gidas“, tema „Dieninio makiažo gudrybės“. Renginyje
mokinės ne tik susitiko su profesionalais, bet ir turėjo galimybę pasidaryti
makiažą. Mokinės bendravo su šio cento atstovais. Daug sužinojo apie darbo
galimybes, profesinį ugdymą. Šiandien centras didžiuojasi pačia moderniausia
mokymo baze, jaukia, estetiška aplinka, profesionaliais pedagogais. Jame
besimokantiems sudarytos visos sąlygos tinkamai pasirengti praktinei profesinei
veiklai. Sužinojo apie sudarytas sąlygas mokytis visiems norintiems ir įgyti
patrauklią aptarnavimo paslaugų specialybę.
|
|
|
|
|
|
Išvyka į "Swedbank"
|
Balandžio 14 d. 5a klasės mokiniai, lydimi klasės
auklėtojos Lilijos Aleksandrovič, lankėsi „Swedbank“- viename iš didžiausių
bankų Lietuvoje. Ekskursijos vadovė Monika Grikinienė aprodė pastatą, papasakojo
apie jo projektavimą, istoriją, pabrėžė atvirumą lankytojams, papasakojo apie
banko paslaugas, jo kasdienybę bei darbuotojų veiklą. Taip pat mokiniams teko
lankytis „Swedbank" muziejuje, bibliotekoje, valdybos posėdžių salėje, kur
išgirdo pasakojimą, kaip vyksta valdybos posėdžiai, ir pažaisti darbuotojų
poilsio zonoje. Mokiniai grįžo kupini įspūdžių, nes ši išvyka buvo puiki
galimybė trumpai susipažinti su kasdiene darbuotojų veikla ir į viską pažvelgti
iš arti.
|
|
|
|
|
|
„Kurkime savo verslą. Pamoka apie verslumą“
|
Balandžio 13 d. Vilniaus apskrities valstybinės
mokesčių inspekcijos atstovė spaudai Justina Kvedaraitė per geografijos ir
ekonomikos pamokas surengė pamokas „Kurkime savo verslą. Pamoka apie verslumą“
11ab ir 12ab klasių mokiniams. Tai buvo dvi integruotos pamokos su karjeros
ugdymu. Pamokų metu specialistė išdėstė individualios veiklos pažymėjimo ir
verslo liudijimo įsigijimo galimybes bei naudą. Paaiškino kaip pradėti savo
verslą. Dideli dėmesį atkreipė į mokestinius klausimus. Vilniaus AVMI
specialistė pamokos gale atsakinėjo į mokinių rūpimus klausimus. Į pamokos planą
buvo įtraukti mūsų mokiniams aktualios temos. |
|
|
|
|
|
Seminaras „MOKSLEIVIS – UGDYMAS KARJERAI – STUDENTAS“
|
Balandžio 10 d. 11-tų klasių mokinių grupė kartu
su mokyklos karjeros koordinatore Halina Stankevič dalyvavo seminare „MOKSLEIVIS
– UGDYMAS KARJERAI – STUDENTAS“ Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU).
VGTU Studijų prorektorius Romualdas Kliukas papasakojo apie bendrąjį priėmimą
(LAMA BPO), stojimo tvarką ir naujoves 2015–2016 m., stojamuosius egzaminus į
Lietuvos aukštąsias universitetines mokyklas (plačiau – architektūra,
architektūros inžinerija, orlaivių pilotavimas, skrydžių valdymas). Apie VGTU
bakalauro studijų programas, konkursinius balus, studijas, absolventų
perspektyvas, naujų studijų programas pasakojo Stojančiųjų priėmimo ir
informavimo centro direktorė Valerija Bernotienė bei fakultetų atstovai. Su
tarptautiniais studijų mainais, studentų dalinių studijų ir praktikų galimybėmis
užsienio universitetuose susipažindino užsienio ryšių direkcijos atstovas. Savo
įspūdžiais dalinosi studentai dalyvavusieji mainų programose. Nacionalinio
egzaminų centro, Egzaminų skyriaus vedėja dr. Asta Ranonytė kalbėjo apie 2015
metų brandos egzaminų aktualijas. Sužinojome apie stojamuosius egzaminus į
Lietuvos aukštąsias universitetines mokyklas. Pamatėme įdomiausias VGTU
auditorijas ir laboratorijas. Buvome vaišinami bei gavome malonių dovanėlių. |
|
|
|
|
|
Karjeros veiklinimo vizitas į VGTU
|
2015 m. balandžio 10 d. 11a, 12a,c klasių
mokiniai lankėsi VGTU, kadangi ne vienas iš jų planuoja ten studijuoti.
Mokiniams buvo parodyta dabartinė VGTU laboratorija, kurioje studentai
realizuoja savo projektinius darbus. VGTU elektromechanikos fakulteto
laboratorijoje dėstytojas supažindino moksleivius su medicinos technika,
naudojama reabilitacijai. Parodė studentų projektus: judančius kojų ir rankų
galūnių implantus, sukurta elektroninį vežimėlį, pagamintus laivų maketus ir
garsiųjų žmonių biustus. Mokiniai stebėjosi, kaip studentai iš senų,
sulaužytų žaislų sugeba pagaminti naują įdomų žaislą. Fakultete taip pat yra
mažas mobiliųjų telefonų muziejus. Dėstytojas paaiškino naujausių mobiliųjų
telefonų kenksmingumą, jų poveikį žmogaus organizmui. Atkreipė dėmėsi į
asmeninių duomenų nesaugumą. Dėstytojas ragino moksleivius įstoti į
elektromechanikos fakultetą, paaiškino specializacijos reikšmingumą, parodė
galimybes realizuoti savo sukurtus projektus, pasakojo apie didelę tikimybę
įsidarbinti, baigiant studijas.
|
|
|
|
|
|
Įdomi ir naudinga ekskursija į Vilniaus priešgaisrinę
gelbėtojų tarnybą
|
Kovo 26 d. 5c klasės mokiniai kartu su klasės
auklėtoja Teresa Barkovska lankėsi Vilniaus priešgaisrinėje gelbėtojų tarnyboje
(VPGT). Vaikus pasitiko ekskursijos vedėja, kuri supažino vaikus su gelbėtojų –
ugniagesių istorija, bei jų darbu. Vaikai aktyviai atsakinėjo į jos užduotus
klausimus. Paskui vaikai apžiūrėjo gelbėtojų poilsio kambarį, ugniagesių mašinas
su įranga, skirta gesinti, gelbėti. Vaikai taip pat matavosi šalmus, lipo į
mašinas. Ekskursija buvo edukacinė ir naudinga vaikams. Vaikai grįžo kupini
įspūdžių.
5c
klasės mokinė Ernesta Prišmont |
|
|
|
|
|
Susitikimas su „DNB“ banko atstovais
|
2015 m. kovo 18 ir 23 dienomis mūsų mokyklos
karjeros koordinatorė Ivona Golubovska suorganizavo susitikimą su „DNB“ banko
atstovais, kuriame dalyvavo 12a,b,c klasių mokiniai. Vyko paskaita „Finansai ir
investavimas“. Pamokų pradžioje buvo kalbama apie šiuolaikinį modernų banką.
Taip pat svečiai davė naudingų patarimų, kaip pradėti taupyti. Iš pradžių
užtenka atidėti 10-20% nuo gaunamos sumos, vėliau tai galima didinti, o dar
geresnis būdas ne tik sutaupyti, bet ir užsidirbti yra investuoti. Neveltui
paminėjo, kad pinigai daro pinigus ir norint pasiekti geriausių rezultatų viską
reikia daryti nuosekliai, tikslingai. „DNB“ banko specialistės papasakojo ir
apie tai, kad bankas nemažai skiria dėmesio jaunimui. Taip siekia ugdyti jaunimo
finansinį raštingumą, supratimą apie pinigus. Taip pat papasakojo apie galimas
praktikas banke, bei įsidarbinimo galimybes. Pamokos pabaigoje buvo surengtas
protmūšis, kuriame moksleiviai atsakinėjo į klausimus, diskutavo ir laimėjo
prizų. Po pristatymo „DNB“ banko atstovės noriai atsakinėjo į visus mokiniams
rūpimus klausimus. |
|
|
|
|
|
Paroda „Tarptautinių studijų dienos 2015“
|
Kovo 12 dieną 10-12 klasių mokiniai su ugdymo
karjeros koordinatorėmis mokykloje Halina Stankevič ir Ivona Golubovska vyko į
didžiausią specializuotą tarptautinių studijų parodą „Tarptautinių studijų
dienos 2015“. Parodą organizavo „Baltic Council for International Education“.
Parodoje dalyvavo tarptautinės kalbų mokyklos, prestižinės privačios Anglijos
mokyklos, koledžai ir universitetai iš įvairių pasaulio šalių. Mokiniai galėjo
susipažinti su užsienio švietimo įstaigomis ir sužinoti apie kalbų stovyklas
7-18 metų mokiniams, kalbų kursus jaunimui ir suaugusiems užsienyje,
populiariausias vasaros grupines keliones mokantis anglų kalbą ir aktyviai
poilsiaujant Anglijoje ir Maltoje, aukštojo išsilavinimo programas (Bakalaurą,
Magistrą, MBA), akivaizdinį, neakivaizdinį ir distancinį mokymą Didžiojoje
Britanijoje, Olandijoje, Šveicarijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, JAV, Kanadoje,
Italijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse. Mokiniai sužinojo apie pagrindinio ir
vidurinio išsilavinimo programas geriausiose mokyklose ir koledžuose Didžiojoje
Britanijoje, Austrijoje, Portugalijoje, Olandijoje, Kanadoje, JAV, stojimo į
universitetus parengiamąsias programas, privačias mokyklas ir koledžus,
profesinį išsilavinimą užsienyje, nemokamą išsilavinimą Anglijoje, galimybę
gauti stipendijas, paskolas, o taip pat IELTS ir Kembridžo egzaminus. Mokiniai
turėjo puikią galimybę bendrauti anglų kalba, įsivertinti savo kalbos mokėjimo
lygį.
|
|
|
|
|
|
Penktokų kūrybinis darbas „Mano svajonių profesija“
|
Mūsų mokyklos penktokai jau galvoja apie būsimos
profesijos pasirinkimą. Nemaža jų dalis teigia jau ne kartą galvoję apie tai, ką
jie gali, ką sugeba, kokios jų asmeninės savybės būtų tinkamos vienai ar kitai
profesijai. Jie jau turi nusistovėjusių pomėgių, geriau pažįsta save, savo
poreikius, analizuoja norus, galimybes. Vasario mėnesį 5-tų klasių mokiniai per
informacinių technologijų pamokas kūrė kompiuterinius darbelius apie svajonių
profesiją. 5 klasių mokiniai, tarp kurių daugelis svajoja tapti policininkais,
gydytojais, dainininkais, mokytojais, piešė svajonių profesijų atstovus,
profesijų atributus.
|
|
|
|
|
|
Susitikimas su Baltstogės universiteto filialo Vilniuje
atstovais
|
2015 m. vasario 27 d. vyko12 klasių mokinių
susitikimas su Baltstogės universiteto filialo Vilniuje atstovais, kurie
papasakojo mokiniams apie studijų galimybes, pristatė studijų programas –
Ekonomiką ir Informatiką bei naują programą – Europeistiką. Studijos trunka 3
metus, mokymas vyksta lenkų kalba, diplomas yra pripažįstamas Lietuvoje,
Lenkijoje ir kitose Europos šalyse. Studentai papasakojo apie lanksčią
stipendijų sistemą ir studentišką gyvenimą. Po pristatymo atstovai mielai atsakė
į visus klausimus. |
|
|
|
|
|
11a kl. mokiniai susipažino su muziejaus gido profesija
|
Šių metų vasario 20 d. rusų kalbos mokytoja
metodininkė Halina Untanienė su 11a kl. mokiniais įgyvendino rusų kalbos pamoką
kitoje aplinkoje - A. Puškino muziejuje Markučiuose. Pamokos tema – „Žymus
nežinomas mums Puškinas“ («Известный неизвестный нам Пушкин»). Mokiniai ne tik
susipažino su didžiojo rusų poeto sūnaus Grigorijaus ir jo žmonos Varvaros
sodyba, jų indėliu į Vilniaus kultūrinį praėjusio amžiaus pradžios gyvenimą, bet
ir su poeto biografija ir kūryba. Tačiau įdomiausia buvo tai, kad muziejuje
mokiniai patys vedė šią pamoką – ekskursiją memorialinėje muziejaus dalyje.
Tokiu būdu buvo pasiektas ir trečias, mokytojos užsibrėžtas tikslas:
supažindinti mokinius su muziejaus gido profesija, jos specifika (karjeros
ugdymo veiklinimas). Mokiniai pasakojo apie A. Puškino gyvenimą, pristatė
esminius jo kūrybos veikalus. Kiekvienas jų buvo prieš šią pamoką pasiruošęs
pasakoti apie tam tikrą garsaus poeto gyvenimo ar kūrybos etapą, turėjo
apgalvoti, kaip patraukti savo klasės draugų - „muziejaus lankytojų“ – dėmesį,
sudominti juos savo pasakojimu, sužinoti, kaip turi elgtis ekskursijos metu
gidas, ką daryti, kad patrauktų klausytojų dėmesį, kad jiems būtų įdomu jo
klausytis. Esant reikalui muziejaus gidė papildydavo jų pasakojimus. Po
ekskursijos mokiniai su mokytoja pakilo į antrąjį aukštą, kur yra žiūrovų salė,
kad galėtų pasižiūrėti dokumentinį filmą „A. Puškino licėjaus metai“ («Лицейские
годы А. С. Пушкина») ir po peržiūros aptarti pamoką-ekskursiją po A. Puškino
memorialinį muziejų ir padaryti išvadas apie muziejaus gido darbo specifiką.
Gidė irgi dalyvavo aptarime. Mokiniai pateikė jai klausimų apie tai, kas yra
sunkiausia jos darbe. Muziejaus darbuotoja ne tik išsamiai į juos atsakė, bet ir
pakomentavo mokinių-gidų darbą, pabrėždama kiekvieno jų sėkmę. Atsisveikinę su
gide, mokiniai su mokytoja aptarė literatūrinę pamokos-ekskursijos dalį.
Mokytoja pakomentavo kiekvieno mokinio pasiruošimą pamokai ir įvertino jų
darbus. Po pamokos muziejuje jie padėjo gėlių ir nusifotografavo atminimui prie
garsaus poeto paminklo bei aplankė Grigorijaus ir Varvaros Puškinų šeimos
kapinaites, kur pagerbė poeto sūnaus ir jo žmonos atminimą uždegdami žvakes ir
melsdamiesi už jų vėles. Mokiniams labai patiko pamoka kitoje aplinkoje, bet
labiausiai, kad jiems teko pabūti muziejaus gidais.
|
|
|
|
|
|
Penktokų susitikimas su studentais
|
Penktokai jau šiandien svajoja apie būsimą
profesiją. Vasario 13 d. klasės auklėtoja D. Korkus organizavo auklėtinių
susitikimą su mūsų mokyklos absolventais: Daniela Viduto, Robertu Boguševič,
Rafalu Lukaševič ir Valdemaru Lovčik. Jie papasakojo mokiniams apie studijas
Vilniaus universitete, VDU Kaune ir Vilniaus kolegijoje. Jau šiandien penktokai
žino, kad verta mokytis ir turėti svajonių, kurios galės įgyvendinti pasirinkę
profesiją.
|
|
|
|
|
|
XIII tarptautinė mokymosi, žinių ir karjeros planavimo
paroda STUDIJOS 2015
|
Vasario 5-6 dienomis 9-12 klasių moksleiviai su
klasės auklėtojais ir mokinio ugdymo karjeros koordinatoriais dalyvavo XIII
tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje STUDIJOS 2015.
Moksleiviai turėjo galimybę susipažinti su visų Lietuvos universitetų ir
kolegijų siūlomomis specialybėmis ir studijų sąlygomis, tiesiogiai pabendrauti
su universitetų atstovais ir sužinoti apie specialybes ir jų programas.
Sužinojo, kokios yra reikalingiausios profesijos ir amatai. Taip pat bendravo su
užsienio universitetų atstovais iš 13 įvairių šalių. Sužinojo, kaip pradėti
nuosavą verslą, dalyvavo verslumo konkursuose. |
|
|
|
|
|
Profesinio veiklinimo vizitas į advokatų kontorą SGKA
Legal
|
Vasario 2 dieną grupė 11-tų klasių moksleivių
su mokyklos
karjeros koordinatore Halina Stankevič vyko į profesinio veiklinimo vizitą į „SGKA Legal“ advokatų kontorą. Susitikimo
metu mus supažindino su advokatu ir jų padėjėjų darbais. Susipažinome su
teisėjo, advokato, advokato padėjėjo ir administratoriaus darbo specifika.
Papasakojo mums apie studijų galimybes Lietuvoje, kur galima gauti aukštąjį
universitetinį bakalauro ir magistro laipsnį. Sužinojome apie atlyginimus. Leido
mums pasimatuoti teisėjų mantijas. Nuoširdžiai vaišinomės arbata. Po paskaitos
atsirado daugiau moksleivių, kurie norėtų studijuoti teisę. |
|
|
|
|
|
Profesijų pasaulyje
|
Sausio 19, 26 dienomis 9 b klasės mokiniai,
lydimi auklėtojos N.Kozlovskajos, lankėsi Vilniaus Žirmūnų darbo rinkos mokymo
centre, kur susipažino su specialybėmis, kurių mokytis siūloma. Devintokus ypač
sudomino drabužių konsultavimo ir modeliavimo, manikiūrininko, dekoratyvinės
kosmetikos, kirpėjo profesijos. Karolio mama, dirbanti šioje įstaigoje,
supažindino su Mokymo centro kabinetais, aprūpintais šiuolaikiška įranga. Mokymo
centre veikia dvi kirpyklos, grožio salonas, manikiūro klasė, dvi drabužių
siuvimo ir modeliavimo klasės, dailiųjų amatų klasė, trys kompiuterių klasės,
aprūpintos naujausia informacinių technologijų technika, taip pat – dvi kavinės,
viešbutis, kuriuose besimokantieji mokiniai praktikos metu gali pritaikyti
įgytas žinias. Mokinius sudomino centro profesijų pasiūla, tad šios išvykos –
tik profesinio kelio paieškos pradžia.
|
|
|
|
|
|
Renginys „Sužinok daugiau” Kazimiero Simonavičiaus
universitete (KSU)
|
Gruodžio 11 dieną 9-12 klasių moksleiviai kartu
su mokytojais: Ivona Golubovska ir Viktoru Lovčiku dalyvavo renginyje „Sužinok
daugiau” Kazimiero Simonavičiaus universitete (KSU). Renginyje moksleiviai ne
tik susitiko su policijos kriminalistais profesionalais, bet ir galėjo
pasibandyti nusiimti savo pirštų antspaudus; ne tik pamatė Lietuvos kariuomenės
Karo policijos specialiosios paskirties automobilj „Škoda Superb“, šarvuotąjj
visureigj „HMMVVV", bet ir turėjo galimybę susipažinti su šios policijos
tarnyboje naudojama ginkluote; sužinojo apie Finansinių nusikaltimų tyrimo
tarnybą, Lietuvos Respublikos prokuratūrą, Arbitražo teismą, Lietuvos apeliacinj
teismą, Lietuvos advokatūrą, bet ir susipažino su KSU Teisės fakulteto
bendruomene, kuri jau 2015 metų pradžioje atidarys Jaunimo teisės kliniką!
Moksleiviai turėjo galimybę pabendrauti su universitetų atstovais. Daug sužinojo
apie darbo galimybes, profesinį ugdymą. Po Teisės fakulteto studijų studentų
prezentacijų pristatymo buvo viktorina, kurios metu mūsų 11a klasės moksleivė
Emilija Dzisevič laimėjo nemokamą konsultaciją advokatų profesinėje bendrijoje
„Šulija ir partneriai“. |
|
|
|
|
|
Dvyliktokė išbandė mokytojo profesiją
|
Gruodžio 11 dieną 12a klasės mokinė Loreta
Gerasimovič (mokytoja N. Kozlovskaja) per lietuvių kalbos pamoką 12 c klasės
moksleiviams (mokytoja V. Navelskienė) pristatė paruoštą intelektualinį stalo
žaidimą „Lietuva II Pasaulinio karo metais“. Pamokos metu Loreta suskirstė
moksleivius į keturias komandas, kiekviena iš jų metusi kauliukus, atliko
ėjimus. Grupė, sustodama tam tikrame langelyje, turėjo atsakyti į pateiktą
klausimą, visi klausimai buvo susiję su istoriniais, kultūriniais XX amžiaus
vidurio įvykiais. Tokia netradicinė pamoka suteikė dvyliktokams galimybę
pasikartoti išeitą kursą. Pamokos organizatorė Loreta suprato, jog mokytojo
darbas įdomus, prasmingas ir teikiantis daug naudos asmenybės tobulėjimui.
|
|
|
|
|
|
„Išbandyk profesiją“ MRU
|
Lapkričio 28 d. 10c ir 11b klasių mokiniai su
auklėtoja Teresa Michnevič dalyvavo MRU organizuotame renginyje „Išbandyk
profesiją“. Renginio atidarymas vyko didžiojoje auditorijoje, kur mokiniai
galėjo pasijusti tikrais studentais. Po bendros paskaitos mokiniai turėjo
galimybę aktyviai dalyvauti kūrybiniame jiems patinkančios profesijos
pristatyme. Tarp populiariausių pasirinkimų buvo komunikacijos specialisto,
informatiko, teisininko, vertėjo redaktoriaus, psichologo bei tarptautinių ryšių
konsultanto specialybės. Gauta informacija, bendravimas su MRU dėstytojais bei
universiteto aplinka neabejotinai padės jaunimui sukurti savo profesinės
karjeros viziją. |
|
|
|
|
|
Dvyliktokai susipažino su teatro profesijomis
|
Lapkričio 24 dieną mes, 12c klasės mokiniai,
kartu su mokytoja Teresa Barkovska, buvome Rusų Dramos Teatre. Teatro darbuotoja
Ana Girvelianec supažindino mus su teatro praeitimi. Taip pat papasakojo mums
apie profesijas, kurios yra būdingos šiam teatrui: režisieriai, dirigentai,
choreografai, siuvėjai, kostiumieriai, grimuotojai. Galėjome savo akimis
pamatyti, kas vyksta teatro "virtuvėje", užeiti į drabužinę, pabendrauti su kai
kuriais darbuotojais. Ši trumpa ekskursija paliko mums visiems gerą įspūdį.
Todėl tam, kad šią dieną įsimintume ilgam, padarėme bendrą nuotrauką ant scenos.
|
|
|
|
|
|
Susitikimas su Kalba.lt studijų užsienyje vadybininku
|
Lapkričio 21 dieną mūsų mokykloje apsilankė Tomas
Žalnora Kalba.lt studijų užsienyje vadybininkas, kurio tikslas buvo papasakoti
moksleiviams apie studijų užsienio mokyklose privalumus. Jis išsamiai papasakojo
apie studijas užsienyje. Pasakė, jog šiais laikais labai daug yra
neapsisprendusio jaunimo, o pasirinkti tinkamai profesiją yra svarbu. Kaip
sužinoti, kad profesija tau tinkama? Labai paprasta. Arba tu jauti dirbdamas
malonumą, arba tu tiesiog turi talentą prisitaikyti. Jei pasirinkote profesiją,
kuri, manote, atneš tik pelną, – jums bus kančia, tai – ne jūsų profesija. Kai
renkamės, ką studijuoti, labai svarbu įsigilinti į studijų programą. Ko reikia
jauniems žmonėms mūsų laikais? Išsilavinimo, patirties ir užsienio kalbų
mokėjimo. Kai renkamės studijas užsienyje, reikia pradėti paieškas ne nuo
šalies, o nuo norimos specialybės.
|
|
|
|
|
|
Projektinis darbas „Mano būsima profesija“
|
Apibendrinant integruotą technologijų kursą, 9-ų
klasių mokiniai paruošė projektinius darbus. Projektinių darbų tema – „Mano
būsima profesija“. Atsižvelgiant į individualius polinkius ir interesus,
mokiniai turėjo pasirinkti dominančią specialybę, pasirinkimą argumentuoti,
rinkti informaciją apie šią specialybę (reikalingi gebėjimai, asmeninės savybės,
darbo pobūdis, specifika) ją panaudoti projektuose.
|
|
|
|
|
|
9b klasės mokiniai Sodroje
|
Spalio 8 dieną 9b klasės mokiniai kartu su technologijų mokytojais V.
Gaverska-Žvirblis ir V. Oleškevič apsilankė Sodroje. Mokiniai turėjo galimybę
susipažinti su Sodros veikla, sužinoti, kaip veikia valstybinio socialinio
draudimo sistema, kodėl naudinga būti jos dalyviu. Sodros darbuotojai
supažindino mokinius su valstybės tarnautojo darbo specifika. |
|
|
|
Susitikimas su Kastu International atstove
|
Spalio 16 dieną mūsų mokykloje lankėsi ir su 12
klasių mokiniais susitiko organizacijos Kastu International atstovė. Ji pristatė
Kastu International, kuri yra daugiau nei 40-ies užsienio aukštųjų mokyklų
Danijoje, Švedijoje, Škotijoje, Nyderlanduose, Anglijoje oficiali atstovė
Lietuvoje. Susitikimo metu moksleiviai buvo supažindinti su švietimo sistemos
ypatumais, stojimo, studijų, pragyvenimo sąlygomis, pasirinkus studijas vienoje
iš minėtų užsienio šalių.
|
|
|
|
|
|
Susitikimas su ISM vadybos ir ekonomikos universiteto
atstovais
|
Rugsėjo 22 d. mūsų mokykloje apsilankė ISM
vadybos ir ekonomikos universiteto atstovai. Vyko susitikimas su 12 klasių
mokiniais, buvo kalbama apie specialybes, priėmimo sąlygas į ISM vadybos ir
ekonomikos universiteto fakultetus. Studentai, tarp jų ir mūsų mokyklos
absolventas Edgar Tučkovski, bendravo su mokiniais, pristatė studijų programas,
dalino lankstinukus, atsakė į iškilusius klausimus. Kalbėjo su mokiniais ir apie
konkursinį balą, įsidarbinimo galimybes, studijas užsienyje. Suteikė
informacijos apie Erasmus, mainų ir dvigubo diplomo programas. Atsakė į
dominančius moksleivių klausimus.
|
|
|
|
|
|
Vienuoliktokai mobiliojoje molekulinės biologijos
laboratorijoje
|
Rugsėjo 18 dieną 11-tų klasių mokinių grupė su
biologijos mokytoja Anželika Novogrodska dalyvavo mobiliojoje laboratorijoje
„Mobilioji bioklasė – mobili molekulinės biologijos laboratorija“, vykusioje
Mokslo festivalio "Erdvėlaivis Žemė" 2014 dienomis. Ši laboratorija ant ratų –
bendras Vilniaus universiteto ir kompanijos „Thermo Fisher Scientific Baltics“
projektas. Tai pirmoji šalyje mobili laboratorija, supažindinanti moksleivius su
naujausiais biomokslų pasiekimais. Laboratorija visiems norintiems suteikė
unikalią galimybę bent trumpam tapti tyrėjais. VU Gamtos mokslų ir Chemijos
fakultetų studentai padėjo dalyviams pasinerti į molekulinės biologijos
laboratorijos veiklą ir parodė, kaip dirbti su automatinėmis pipetėmis ir
išskirti DNR.
|
|
|
|
|
|
Grįžti
|
|
|
|
|
|
|
|