Vl. Sirokomlės gimnazijos dalyvavimas Erasmus + programos tarptautiniame projekte
Birželio 17-21 d. Vl. Sirokomlės gimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvavo Europos Sąjungos remtame Erasmus + programos projekte Didžiojoje Britanijoje, Peterborough mieste. Tai buvo galutinis tarptautinio projekto Kuo esi? Kultūros ir migracijos tyrimas Europos Sąjungoje (Who do we think we are? Exploring culture and migration in the EU) dalyvių susitikimas. Šešios ES šalys (Lietuva, Kroatija, Ispanija, Vokietija, Lenkija ir Didžioji Britanija) apibendrino 3 metus trukusį projektą, jo keliamus tikslus ir uždavinius. Su visų kraštų partneriais buvo aptarti tolimesni bendradarbiavimo etapai. Susitikimo metu buvo paliestos jaunimo migracijos bei atskirų kultūrų išnykimo problemos. Pastebėta, kad nuo kultūros įvairovės priklauso kiekvienos tautos unikalumas ir grožis, todėl yra svarbus jų puoselėjimas. Kiekvienos šalies mokiniai ir mokytojai paruošė parodą, kurioje buvo pristatomi projekto metu aplankytų šalių atvaizdai. Taip pat projekto dalyviai parengė pristatymą apie šiuolaikinę jaunimo kultūrą ir talentų šou. Buvo pristatytos įvairios kiekvienos šalies tradicijos, stiliai ir formos: nuo liaudies dainų ir šokių, per romantišką baladę, šiuolaikinę estradą iki klasikinio šokio.
Svečiavomės Peterborough Thomas Deacon Academy mokykloje, kurioje mokosi apie 2 tūkstančiai mokinių (taip pat lenkai ir lietuviai). Tai labai šiuolaikinis pastatas, kurio centre yra keletą amfiteatrų, atviras mokytojų kambarys ir biblioteka (iš viršaus matosi, kas ką daro, kuo užsiima), aplink tęsiasi ilgi koridoriai bei atviri laiptai. Klasėse yra stiklinės durys ir sienos, tad einant koridoriumi galima stebėti kaip mokiniai mokosi pamokos metu. Kiekvienoje klasėje mokiniai dirba prie savo kompiuterio, mokytojai naudoja projektorius ir ekranus. Visi mokiniai dėvi uniformą, pamokos trukmė - 1 valanda. Mokykloje nėra skambučių, o po pamokų niekas neskuba namo, visi išeina į stadioną, kuriame žaidžia kriketą, futbolą bei aktyviai sportuoja. Apsilankymo metu turėjome galimybę pasivaikščioti Londono gatvėmis, pamatyti dviejų aukštų autobusus, taksi automobilius ir raudonas telefonų kabinas. Su miesto įžymybėmis susipažinome plaukiant laivu Temzės upe ir pasikėlus apžvalgos ratu Londono Akis (London Eye). Iš 135 metrų aukščio net pusę valandos galėjome stebėti įspūdingą panoramą. Gaila, kad bokštas Didysis Benas (Big Ben) dėl rekonstrukcijos darbų buvo uždarytas. Aplankėme Šv. Marijos Magdalietės bažnyčią Sandringhamo miestelyje, kur pirmąją Kalėdų dieną, pagal tradiciją, iškilmingose mišiose dalyvauja Karalienė bei jos šeima. Buvome prie Šiaurės Jūros, kur paragavome visame pasaulyje žinomą nacionalinę anglų patiekalą Fish and chips, gruzdintą menkę tešloje su bulvėmis. Taip pat turėjome galimybę pasivaikščioti po skulptūrų parką Stamforde, prie XVI am. Burghley dvaro. Svarbiausia buvo tai, kad visi turėjo galimybę patobulinti savo anglų kalbos įgūdžius.
Projekto tikslas kitų Europos šalių kultūrų pažinimas, taip pat ir savęs bei savo vertybių supratimas, kitų šalių tradicijų ir kultūrinių vertybių puoselėjimas bei savęs atradimas tarp jaunų, ambicingų žmonių iš kitų šalių.
Esame labai dėkingi projekto Who do we think we are? Exploring culture and migration in the EU Thomas Deacon Akademijos organizatorei Hillary Faulkner bei mūsų gimnazijos projekto vadovei, anglų kalbos mokytojai metodininkai Miroslavai Vartač-Varteckai.
Svečiavomės Peterborough Thomas Deacon Academy mokykloje, kurioje mokosi apie 2 tūkstančiai mokinių (taip pat lenkai ir lietuviai). Tai labai šiuolaikinis pastatas, kurio centre yra keletą amfiteatrų, atviras mokytojų kambarys ir biblioteka (iš viršaus matosi, kas ką daro, kuo užsiima), aplink tęsiasi ilgi koridoriai bei atviri laiptai. Klasėse yra stiklinės durys ir sienos, tad einant koridoriumi galima stebėti kaip mokiniai mokosi pamokos metu. Kiekvienoje klasėje mokiniai dirba prie savo kompiuterio, mokytojai naudoja projektorius ir ekranus. Visi mokiniai dėvi uniformą, pamokos trukmė - 1 valanda. Mokykloje nėra skambučių, o po pamokų niekas neskuba namo, visi išeina į stadioną, kuriame žaidžia kriketą, futbolą bei aktyviai sportuoja. Apsilankymo metu turėjome galimybę pasivaikščioti Londono gatvėmis, pamatyti dviejų aukštų autobusus, taksi automobilius ir raudonas telefonų kabinas. Su miesto įžymybėmis susipažinome plaukiant laivu Temzės upe ir pasikėlus apžvalgos ratu Londono Akis (London Eye). Iš 135 metrų aukščio net pusę valandos galėjome stebėti įspūdingą panoramą. Gaila, kad bokštas Didysis Benas (Big Ben) dėl rekonstrukcijos darbų buvo uždarytas. Aplankėme Šv. Marijos Magdalietės bažnyčią Sandringhamo miestelyje, kur pirmąją Kalėdų dieną, pagal tradiciją, iškilmingose mišiose dalyvauja Karalienė bei jos šeima. Buvome prie Šiaurės Jūros, kur paragavome visame pasaulyje žinomą nacionalinę anglų patiekalą Fish and chips, gruzdintą menkę tešloje su bulvėmis. Taip pat turėjome galimybę pasivaikščioti po skulptūrų parką Stamforde, prie XVI am. Burghley dvaro. Svarbiausia buvo tai, kad visi turėjo galimybę patobulinti savo anglų kalbos įgūdžius.
Projekto tikslas kitų Europos šalių kultūrų pažinimas, taip pat ir savęs bei savo vertybių supratimas, kitų šalių tradicijų ir kultūrinių vertybių puoselėjimas bei savęs atradimas tarp jaunų, ambicingų žmonių iš kitų šalių.
Esame labai dėkingi projekto Who do we think we are? Exploring culture and migration in the EU Thomas Deacon Akademijos organizatorei Hillary Faulkner bei mūsų gimnazijos projekto vadovei, anglų kalbos mokytojai metodininkai Miroslavai Vartač-Varteckai.