Projektui Lietuva, Tėvyne mano.... pasibaigus
Smagu prisiminti, kad II klasių mokiniai (dabar IIIa,b) 2019-2020 m.m. dalyvavo Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazijos projekte Lietuva, Tėvyne mano
(Pažink, suprask, dalyvauk). Projektą kuravo lietuvių kalbos ir literatūros
mokytojos Mažena Zapolskaja, Marija Česonienė, Lilija Aleksandrovič. Projekto
tikslas: peržiūrėjus pasirinktus spektaklius analizuoti ir aptarti turinį,
spektakliuose aktualizuojamas temas, problemas, vertybes, veikėjų savybes,
jausmus, poelgių priežastis ir pasekmes, kelti hipotezes, apibendrinti,
vertinti, parengti kūrybinius darbus.
Projekto I etapas Teatras leidžia pažinti savo stiprybes, silpnybes bei jausmus. Mokiniai, perskaitę I. Šeiniaus romaną Kuprelis, mokykloje stebėjo LNDT režisieriaus P. Markevičiaus spektaklį Kuprelis, aptarė spektaklio veikėjų jausmus, poelgių priežastis, meilės, tapatybės, gimtosios kalbos išsaugojimo, kitokio atstūmimo, savęs ieškojimo temas; remdamiesi spektakliu rašė kūrybinius darbus (pasirinkto spektaklio veikėjo laišką mylimajam ar dienoraštį, kuriame atskleidė veikėjo jausmus, požiūrį, vidines savybes; rašinį Kiekvienas iš mūsų esame kuprelis) bei pristatė juos klasės draugams.
Projekto II etapas Kiekvienas iš mūsų neša savo naštą. Mokiniai, perskaitę ir aptarę Žemaitės apsakymą Marti, VVMT kovo 3 d. žiūrėjo G. Tuminaitės spektaklį Marti; remdamiesi matytu spektakliu sukūrė pateiktis, pristatė XX a. ir šiuolaikinės moters panašumus bei skirtumus, rašė kūrybinius darbus, remdamiesi kultūrine patirtimi.
Projekto III etapas - Štai tas žmogus: kaip didelė ugnis, / Jis ir sušildo, jis ir sunaikina. (Just. Marcinkevičius). Perkaičius Just. Marcinkevičiaus istorinę dramą ,,Mindaugas, peržiūrėjus Vilniaus akademinio dramos teatro režisierės I. Bučienės spektaklį Mindaugas bei aptarus valdovo paveikslą bei jo vaidmenį istorijoje, mokiniai rašė straipsnį Kodėl dėl tėvynės verta aukotis?; svarstė ir aptarė žmogaus galimybes, kurios drauge yra ir grėsmės; palyginę kūrinio veikėją su jo prototipu, sukūrė J. Marcinkevičiaus istorinei dramai Mindaugas iliustracijų. Dalyvaudami projekte mokiniai susipažino su teatro menu, stebėjo aktorių vaidybą, aptarė reikšmingas temas, pasisėmė patirties visa tai leido ieškoti, tyrinėti, pažinti, o svarbiausia tobulėti bei praturtėti dvasiškai.
Projektą kuravusios lietuvių kalbos mokytojos Mažena, Marija ir Lilija
Projekto I etapas Teatras leidžia pažinti savo stiprybes, silpnybes bei jausmus. Mokiniai, perskaitę I. Šeiniaus romaną Kuprelis, mokykloje stebėjo LNDT režisieriaus P. Markevičiaus spektaklį Kuprelis, aptarė spektaklio veikėjų jausmus, poelgių priežastis, meilės, tapatybės, gimtosios kalbos išsaugojimo, kitokio atstūmimo, savęs ieškojimo temas; remdamiesi spektakliu rašė kūrybinius darbus (pasirinkto spektaklio veikėjo laišką mylimajam ar dienoraštį, kuriame atskleidė veikėjo jausmus, požiūrį, vidines savybes; rašinį Kiekvienas iš mūsų esame kuprelis) bei pristatė juos klasės draugams.
Projekto II etapas Kiekvienas iš mūsų neša savo naštą. Mokiniai, perskaitę ir aptarę Žemaitės apsakymą Marti, VVMT kovo 3 d. žiūrėjo G. Tuminaitės spektaklį Marti; remdamiesi matytu spektakliu sukūrė pateiktis, pristatė XX a. ir šiuolaikinės moters panašumus bei skirtumus, rašė kūrybinius darbus, remdamiesi kultūrine patirtimi.
Projekto III etapas - Štai tas žmogus: kaip didelė ugnis, / Jis ir sušildo, jis ir sunaikina. (Just. Marcinkevičius). Perkaičius Just. Marcinkevičiaus istorinę dramą ,,Mindaugas, peržiūrėjus Vilniaus akademinio dramos teatro režisierės I. Bučienės spektaklį Mindaugas bei aptarus valdovo paveikslą bei jo vaidmenį istorijoje, mokiniai rašė straipsnį Kodėl dėl tėvynės verta aukotis?; svarstė ir aptarė žmogaus galimybes, kurios drauge yra ir grėsmės; palyginę kūrinio veikėją su jo prototipu, sukūrė J. Marcinkevičiaus istorinei dramai Mindaugas iliustracijų. Dalyvaudami projekte mokiniai susipažino su teatro menu, stebėjo aktorių vaidybą, aptarė reikšmingas temas, pasisėmė patirties visa tai leido ieškoti, tyrinėti, pažinti, o svarbiausia tobulėti bei praturtėti dvasiškai.
Projektą kuravusios lietuvių kalbos mokytojos Mažena, Marija ir Lilija